2014-11-27

Förberedelser!

Äntligen har jag åtminstone påbörjat julpyntet. Eller, jag har öppnat kartongerna och tagit fram adventskalendern. Små, små steg verkar vara min jargong numer.

Det är ju första advent på söndag och innan dess vill jag att det är pyntat och klart, något jag vanligen burkar vara tidig med, tjuvstarta med, om du så vill. Eftersom jag har en tendens att tröttna på julen nästan direkt efter julafton så är det mysigare att maxa känslan före. 

I år har vet jag inte riktigt vad som hänt men jag får inte till det. Det är visserligen första året jag har fyra barn och det gör väl sitt till. Men att det snurrar i huvudet, att diverse krämpor gör mig tröttare än tröttast och att det känns som att tiden går tre gånger så snabbt har ju inget med julen att göra så det är bara att dra igång.
Snön kom och försvann, kom tillbaks tack.
Det är lätt att se åt vilket håll det har blåst, tack för det ljungen.
Vi har satt upp en krans på ytterdörren, den var brun men har sprejats svart. Det är otroligt kul att sprejfärga saker, vad som helst blir som en ny grej med lite sprej. Typiskt sådant jag kan snöa in på...

Julbelysningen, som ju hängt kvar hela året, har kopplats in och tänts. Små, små steg mot ett juligt december.
- vs -

4 kommentarer:

  1. Här blir det till att börja på lördag.

    SvaraRadera
  2. Här hemma börjar pyntandet imorgon. Brukar dock bli ganska så sparsamt. Men jag älskar verkligen den här tiden på året!

    Hoppas du får en härlig helg! Kramar

    SvaraRadera
  3. Jättefint!
    Jag fick upp allt idag och nu börjar julkänslan komma på riktigt;)

    Kram

    SvaraRadera
  4. Så fint hus ni ser ut att ha! Härlig farstubro! Har själv börjat drömma om hus. Vårt kök är för litet och hallen med. Svårt göra om och bygga ut bara när man har ett radhus. Skulle även vilja ha ytterligare ett rum som vi kan ha som kontor/gästrum, men... Aja, att drömma kostar inget ;)

    SvaraRadera

Kul att du tittade in här, om du lämnar en kommentar är det lätt för mig att hitta tillbaks till dig!