2014-11-04

Fusk?

Det här med att fastna på bild. Mycket av min motvilja ligger i att jag vill att det ska vara naturligt. Bilden ska tas en gång och inte tusen som jag förstår att det fungerar när folk tar självisar. Tar minst tio bilder i den mest fördelaktiga vinkeln och lägger ut den bästa.

Jag vill bara ta en bild och så är det klart. Tar jag fler så är det fusk.


Lite som när jag gick ut och festade back in the day. Jag gjorde mig iordning innan vi gick ut sen fick mitt mejk fallera bäst det ville. En kompis jag ofta festade med hade med sig smink och bättrade på sig själv stup i kvarten. Fusk tänkte jag.


Känner fortfarande så. Att man inte ska bättra på. Att det ska vara naturligt. Inte osminkat men naturligt


It does not make sense at all och jag borde absolut släppa taget om den gamla principen. Öva mig på att ta selfies utan att må illa av att se mig själv på bild. Så himla knäppt. Två frågor som ständigt kommer upp när det är meningen att jag ska vara med på bild.


(Och ja, jag tänker på engelska ibland.)


1. Who gives a shit?


 och


2. Vafan spelar det för roll?


Båda frågorna är lätta att besvara.

1. Jag, bara jag. 
2. Ingen roll alls.

Följdfrågan blir då, hur kommer jag vidare? Hur kommer jag över mina onödiga begränsningar?
- vs -

3 kommentarer:

  1. Själv har jag gett upp. Jag tänker som killen på Expert sa när han skulle fota mig när körkortet skulle förnyas..."det blir inte bättre än så här!" Hm.

    Spindlar ja, det värsta jag vet. Jag skulle skrika tills jag tappade rösten om jag hade en spindel på mig. Drömde faktiskt nyss att jag hade en på jackärmen, vilken fasa!

    SvaraRadera
  2. Haha, oooojjjj.... då är jag en fuskis! För jag tar tio bilder (minst) på samma sak. Fråga mig inte varför. Och inte konstigt att hårddisken är fylld med bilder ;)
    KRAM <3

    SvaraRadera
  3. Blunda, ta fyra selfies och lägg som bakgrund i din mobil. Vips, van!
    skämt åsido, håller med dig.
    vi lever i en väldigt snedvriden värld.
    Inte mycket som är äkta bakom fasaderna.
    Kram.

    SvaraRadera

Kul att du tittade in här, om du lämnar en kommentar är det lätt för mig att hitta tillbaks till dig!