2014-11-10

Måndagslistan - Förra veckan!

Förra veckan
________________________________

Blev jag glad över:

Att vi fortsätter få ordning i huset.
Visst är det kul med sora grejer som en vägg här och där men finliret...
Sladdarna under TV:en har stört mig sedan vi flyttade in och det är äntligen fixat, njuter av det.

Blev jag irriterad på:

Att det gör ont i händerna när jag dammsuger.
Måste dammsuga ofta.
Annars gör Helikopterpojken det med munnen.

Undrade jag: 

Vad det är som avgör vad Helikopterpojken äter från golvet?
Han glider runt och stoppar i sig det mesta han får tag i.
Fast inte skor, mattor eller möbler.

Lärde jag mig:

Att när saker har sin egen plats gör allt så mycket mer lättstädat.
Ett städat hem gör mig till en gladare person.

Önskade jag: 

Att man kunde stoppa tiden ibland.
Som när ungarna skrattar tillsammans och säger de finaste av ord.


Den kommande veckan hoppas jag:

Att jag får lite struktur på barnens julklappar och födelsedagspresenter.
________________________________

Hur ser din förra-veckan-lista ut?
- vs -

2 kommentarer:

  1. Vilken fin lista! Jag undrade också vad som gjorde att saker såg lockande ut när tjejerna var i det stadiet. Dessvärre så brukade den yngsta även stoppa skorna ute i hallen i munnen och smaka på tåspetsarna. Äckligt så mamman nästan spydde rätt ut haha!

    SvaraRadera
  2. Känner igen det där, allt ska in i munnen! Fast nu har det iofs lugnat sig lite här, lillan har börjat lära sig skillnad på det som är ätbart eller inte. Att det ätbara är en ostbit som legat på golvet ett dygn bekommer henne inte, det ska smaskas på ändå. Försöker dammsuga var och varannan dag, men är just nu i en period då jag bara inte orkar. Tror jag drabbats av nån hösttrötthet...

    Den där introduktionsboken kan jag rekommendera om du har Minecraft-fantaster hemma! Man får små tips och råd, bla hur man kan bygga nån stor järnfigur som kan skydda byarna... Själv förstod jag liiiite mer om spelet när jag läste lite i boken, men förstår ändå inte riktigt tjusningen med det. Men men, som sagt, hellre det spelet än nåt annat :)

    Så du är också 75'a!? Aaah, grattis till att vara född under ett excellent år!! :D Det blir stora kalas nästa år ;)

    SvaraRadera

Kul att du tittade in här, om du lämnar en kommentar är det lätt för mig att hitta tillbaks till dig!