2014-11-11

Pappersbollar i Litens rum!


Nästintill inkapabel att pyssla, med pyssel menar jag skapande i miniatyr, småsaker. Det ligger helt enkelt inte för mig det här med finlir.

Liten hade fått pappersbollar av mormor som jag tänkte hänga upp i hennes fönster som en slags girlang. Vi snackar alltså färdiga bollar och inte sådan som alla andra gör själva. Det borde jag åtminstone klara av så jag plockade fram limpistolen och gav mig på det.

Nu är det ju väldigt roligt att limma med pistol så det var inga problem alls.
Vi borde ha valt en vit rullgardin i Litens rum men eftersom vi redan hade en svart kvar från lägenheten så satte vi upp den. Inget okynneshandlande här inte. Samma sak gäller gardinerna, i framtiden ska det sitta en kappa i hennes fönster men de här spetsgardinerna från farmors textilskatt fungerar så länge. 

Tyvärr var det svårt att ta en bild i motljus och med rullgardinen nerdragen ser det inte så kul ut men resultatet blev ändå rätt gulligt.
- vs -

3 kommentarer:

  1. 'Haha, var säker på att du klippt, klistrat och gjort dom själv ;)

    Men smart med limpistolen!! Det ska jag använda på bönans pappers"bollar". Håller på att bli galen på att dom ploppar upp titt som tätt :)

    Kram <3

    SvaraRadera
  2. Jättefint! Imponerad att du hinner pyssla öht med fyra kids i huset! Själv är jag nöjd om jag lyckas dammsuga varannan dag... ;/

    SvaraRadera

Kul att du tittade in här, om du lämnar en kommentar är det lätt för mig att hitta tillbaks till dig!