2014-11-08

Skärmfritt, bakning och hemmafix!

Det är många familjer som har skärmfria dagar och jag har inte orkat engagera mig i det. Inte för att det är svårt att motivera varför vi ska stänga av och undvika allt surf, spelande och tv-tittande, utan för att jag inte ids ta ett beslut och ta bråket som helt säkert kommer när vi informerar barnen. Nu har vi iallafall tänkt testa en dag så imorgon, söndag, är det skärmfritt under dagtid. På kvällen kommer både jag och maken behöva göra arbetsrelaterade saker så då får vi använda våra datorer igen. 

(Undrar precis om det där var något jag precis hittade på. Arbetsrelaterade saker?! En beräknande abstinenslögn?)

Idag är det däremot lördag och ena kortväggen på övervåningen måste isoleras inför vintern och det är makens uppdrag för dagen. Själv ska jag baka biskvier och kaffekakor inför morgondagens Fars dag-fika med svärföräldrarna. Städa och plocka som alla dagar, tvätta och försöka få till lite pyssel i Litens rum.

Barnen ska leka.

Har ni bestämda skärmfria perioder hos er?
- vs -

3 kommentarer:

  1. Vi testade en gång. Grabbarna var med på det, sambon var med på det och jag var med på det. Dagen kom och grabbarna ringde till farmor och frågade om dom fick fara dit (där dom tittade på tv ;)), sambon grejade på med sitt som vanligt och jag ... ja, ensam inne satt jag med telefonen ;)

    Och arbetsrelaterade saker, fint ord!! Kör på det, låter trovärdigt :)
    KRAM

    SvaraRadera
  2. Åhhhh... Biskvier !!
    haha... vi skulle nog behöva ha skärmfria dagar, men ärligt talat så kommer abstinensen krypande bara jag tänker tanken !
    Att stänga av tv och dator - ok,
    men telefonen... Nädu, där går gränsen ;)
    Kram

    SvaraRadera
  3. Låter som något vi borde inför snart, börjar bli en del padda mm nu. Lät ju bra med en fri dag, för alla;)

    Åh beskvier, de har jag aldrig bakat. Svårt?

    Kram Kristin
    Http://onlyfemale.se

    SvaraRadera

Kul att du tittade in här, om du lämnar en kommentar är det lätt för mig att hitta tillbaks till dig!