2014-12-15

Måndagslistan - Förra veckan!

Förra veckan
________________________________

Blev jag glad över:

Att Mellan tyckte att hans kalas var lyckat och att denna, hans åttonde födelsedag, är den bästa hittills.
Succé!

Blev jag irriterad på:

Att min opererade hand värker.

Undrade jag: 

Vart tog veckan vägen?
Allvarligt, var är den?

Lärde jag mig:

Att det fungerar att intala sig själv saker genom att upprepa valfria mantran.
"Det måste inte vara perfekt, det måste inte vara perfekt..."
Det gjorde att jag slappnade av och struntade i många måste-saker på min mentala lista inför lördagens kalas.

Nästa steg är att testa: "choklad är inte gott".
(Fast det är ju lögn så det funkar nog inte).

Önskade jag: 

Att vi hade en självgående dammsugare.

Den kommande veckan hoppas jag:

Att jag hinner med mer.
Det här är ju löjligt. 
________________________________

Hur ser din förra-veckan-lista ut?
- vs -

3 kommentarer:

  1. Den där mantran måste jag börja säga till mig själv också .... blir så less på mig själv hur jobbigt jag är ibland.

    Och jag hoppas att du blir bättre i din värkande hand <3
    Kram

    SvaraRadera
  2. MMmm, ja en robotdammsugare har jag önskat mig länge nu! Vore underbart! Ska nog köpa mig en när jag börjat jobba igen. Då ska jag programmera den så den kör en runda varje dag medan vi andra är på jobb/dagis/skola.

    Vad roligt med ett superlyckat kalas! Grattis än en gång till alla födelsedagsbarn :D

    SvaraRadera
  3. Håller med dig. Tiden går alldeles för fort! Det gäller verkligen att stanna upp ibland och njuta.

    Hoppas att handen gör mindre ont idag.
    Kram Kristin
    http://onlyfemale.se

    SvaraRadera

Kul att du tittade in här, om du lämnar en kommentar är det lätt för mig att hitta tillbaks till dig!