2014-12-08

Måndagslistan - Förra veckan!

Förra veckan
________________________________

Blev jag glad över:

En fin vän som har ett liten bebis växande i magen.
Grattis!

Blev jag irriterad på:

Musplattan på min datorn har laggat upp sig (barnens ord).
Kommer på mig själv att hetsigt knacka på den med ett argt finger.
Det hjälper inte.

Undrade jag: 

Varför det alltid är en man som tar på sig jobbet spm samla-ihop-julklappspapper-i-en-sopsäck på julafton.
Helst en mor- eller farfar.
En del sliter nästan pappret ur händerna på barnen när de öppnar sina paket.
Ivriga att se innehållet, en städmani eller den enda känslan av att delta?


Lärde jag mig:

Att det är sjukt kul att gravera på glas.
Vad som helst.
(Inte glasögon).

Önskade jag: 

Att Posten inte tappar bort fler paket.
I min närhet är det två som kommit bort och det är två för många.

Den kommande veckan hoppas jag:

Att stora barnens förkylningar inte smittar oss andra. 
________________________________

Hur ser din förra-veckan-lista ut?
- vs -

3 kommentarer:

  1. Haha, ja det är ALLTID en karl som samlar ihop allt presentpapper!! Haha! Guuud vilken rolig iaktagelse, varför har jag aldrig tänkt på det?

    Grattis till vännen din med <3
    KRAM

    SvaraRadera
  2. Uff, segt med borttappade paket! Hoppas de kommer till rätta! Och vad roligt att din vän ska få en liten, det är lätt att glädja sig åt sådant :)
    Det där med julklappspapperet känner jag dock inte igen..tror jag..måste observera på julafton :P Det brukar iaf inte vara jag, brukar ha fullt upp med att försöka hålla koll på vad som ges ifrån vem! Puh!

    SvaraRadera
  3. Åh, man blir alltid så glad att få höra om en vän som väntar barn :) Så mysigt!

    SvaraRadera

Kul att du tittade in här, om du lämnar en kommentar är det lätt för mig att hitta tillbaks till dig!