2015-01-16

BVC, längdskidor och mysigt!

Gårdagen spenderades på bvc. Liten var på treårskontroll och Helikopterpojken på ettårs. Han vaccinerades och har därför haft feber sedan igår kväll, då myser man gärna stilla i en fåtölj med Lilla Anna.
Det är dags för längdskidåkning i skolan igen. Stora tjejen har redan vuxit ur de pjäxor och skidor vi köpte förra året så det är dags att skaffa nya. Det är svårt.

Hittade ett prisvärt kit hos XXL men då blir frakten 249 kr. Det vägrar jag betala, avskyr fraktkostnader. Nu är ju skidor skrymmande så det är säkert svårt att komma ifrån extra avgifter oavsett butik men jag måste leta. Det tar sådan tid bara. När jag väl hittat ett par skidor måste de finnas i rätt längd, med rätt bindningar, rätt pjäxor och rätt storlek... Tråkigt!

Försöker åtminstone tänka som så att det är tre barn som kommer ärva både pjäxor och skidor och då känns det plötsligt inte så dyrt med utrustning.

Om jag känner mig själv rätt så kommer jag säkert betala den där fraktkostnaden och vara sur ett tag. Skidorna måste ju finnas här före nästa helg.

Det är redan fredag och jag har klarat av fyra dagar utan sötsaker, bröd eller annat kolhydratrikt och är väldigt stolt över mig själv. Varje dag (minut) utan glass, fikabröd eller choklad är en vinst för en sugar junkie.

Nu har jag precis lagt en benfri kotlettrad, massa grönsaker, äpplemust och kryddor i en gjutjärnsgryta som ska stå i ugnen och tillagas sakta, sakta. Älskar rätter som sköter sig själv, såsom pulled pork. Bra lchf dessutom.

Det blir en bra fredag, vi säger så.
- vs -

3 kommentarer:

  1. BRA jobbat! Du är snart förbi det värsta när det gäller sockersuget, kämpa på! Själv hittade jag lite rocky road i frysen idag....

    Håller med om att man hellre lägger pengar på annat än fraktkostnader. Tror att företag som bjuder på frakten har igen det många gånger om i slutänden då många vänder sig till dem istället till konkurrenterna just pga fri frakt.

    SvaraRadera
  2. Heja! Att hålla sig borta ifrån socker är inte lätt!
    Hujedamej vilken dyr frakt! :O Hoppas du hittar snart!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Du är grym, heja dig!
    Fin helikopterpojk, hoppas han slapp mer biverkningar av vaccinet, minns fortfarande med fasa hur sjuk Irma blev :(
    Stor kram!

    SvaraRadera

Kul att du tittade in här, om du lämnar en kommentar är det lätt för mig att hitta tillbaks till dig!