2015-01-06

En del folk...

Häromdagen var stora tjejen i skidbacken och ser hur en mamma och pappa åker iväg ganska snabbt före sin 3-4-åriga dotter. Den lilla tjejen råkar åka in i ett träd, ramlar och blir ledsen, såklart. Min dotter åker ned till henne, tröstar och plogar med henne ner till föräldrarna som står längst nere i backen och pratar.

När min dotter, som är tolv år, lämnar över den lilla flickan till föräldrarna säger de: 

- Hon kan själv.

Min dotter svarar: 

- Ja, men hon åkte in i ett träd?!

De tar barnet och skidar iväg. Är det svårt att säga tack? Tack för omtanken? Det var ingen vuxen som kom efter dem och skällde på deras dåliga föräldraskap. Idioter.

Blir stolt över att min tolvåring förklarar deras beteende att de var generade. Att hon är så pass insiktsfull.

Vissa folk alltså, skäms på er.
- vs -

4 kommentarer:

  1. Nää vad är det för folk!? Stackars barn... Vilken tur för henne att din dotter var där!

    SvaraRadera
  2. Var med om en sådan sak för några år sen oxå..skandal och så synd om barnen!! Helene//gollobracing

    SvaraRadera
  3. Din dotter är fin ♥
    En del föräldrar skrämmer mig :(
    kram!

    SvaraRadera
  4. Vilka idioter det finns! Tur för den lilla tjejen att du har en så fin dotter ;) ett kvitto på vettiga föräldrar ;)

    SvaraRadera

Kul att du tittade in här, om du lämnar en kommentar är det lätt för mig att hitta tillbaks till dig!