2015-01-01

Here we go!

1 januari 2015, välkommen!
Nytt år, ny Familjekalender!
I januari sitter ugglorna välklädda för vintern
 och redo för lek.
Vi avslutade året med fyrverkerier och Pommac, glada men övertrötta. Det är jobbigt att vara uppe sent.

Trots att jag inte bryr mig särskilt om nyårsfirande så lagade vi en trerätters middag. Tyvärr visade sig att oxfilén vi skulle äta var dålig. Tack för det Coop. Som tur är så var vi rätt mätta av förrätten så det räckte med potatis och bearnaisesås. Men nog är det surt när det händer (inte första gången).


Jag är ju väldigt förtjust i att avsluta saker så egentligen borde jag bry mig mer än vad jag gör när ett år tar slut. Nyår och löften är inte min grej och jag reflekterar inte så mycket över att det blir ett nytt år, det är mest något jag ska lära mig skriva. Lagom tills att jag lärt mig det nya årtalet så kommer det ett nytt. Hänger inte med.


Vi har jullov och jag försöker att vila i det, njuta av att alla barn är lediga och att vi saknar måsten. Snart kommer jag sakna vardag och struktur men tills dess är det lugn och ro som gäller. Även i bloggen.
- vs -

4 kommentarer:

  1. Viilken söt kalender ^^

    SvaraRadera
  2. Lugn och ro är bra ♥
    Lava undrade varför ugglorna har tomteluva på sig på det nya året, hihi :)
    Kram ♥

    SvaraRadera
  3. God fortsättning vännen !!
    Gud va trist med dåligt kött !
    Vi köpte faktiskt rätt billig oxfile på willys den här gången för att vi skulle bjuda många på mat,
    och jag blev så positivt överraskad. Vår köttbit var perfekt.
    Men jag antar att det är lite av ett "lotteri" det där !

    Självklart kommer det mer bilder från huset och allt här runt omkring.
    Dock har jag varken haft tid eller ork för bloggen på sistone.
    Jag har jobba som en tok ALLA röda dagar, och de flesta andra dagarna däremellan oxå !
    Så när jag väl har varit ledig har det varit familjeaktiviteter, firande eller bara slappande i soffan som har varit prioriterat :)

    God fortsättning !!
    KRAM

    SvaraRadera
  4. helt rätt att njuta av att inte ha några måsten! snart börjar vardagen igen, på gott och ont. jag är glad över att nästan vara helt frisk för första gången på flera månader, så njuter också innan c börjar på dagis igen.

    SvaraRadera

Kul att du tittade in här, om du lämnar en kommentar är det lätt för mig att hitta tillbaks till dig!