2015-01-13

LCHF - är du med?

Ända sedan jag slutade med LCHF-dieten har jag tänkt att jag ska ta mig tillbaka. Jag mådde så mycket bättre, på alla sätt, när jag åt enligt LCHF.

Den senaste tiden har jag ätit otroligt ohälsosamt och min kropp mår bara sämre och sämre. Det är som att jag fysiskt känner hur jag förfaller mer och mer och jag skäms över att jag tillåter det. Det är inte okej att äta en Ben & Jerry Peanut Butter Cup som middag varje dag. Inte okej. Men gott.

Hade finaste C här igår och när jag pratade med henne så kändes det som att jag äntligen bestämde mig. Hon är en sån där Just do it-typ och det är inspirerande. Inget börja imorgon. Inget jag ska bara. Pang tjoff nu och så blev det.

Igår klev jag på LCHF-tåget och den här gången handlar det inte om min vikt utan om mitt välmående.

Hur jag lägger upp det ska jag bestämma efterhand men jag börjar med det tuffaste - inget socker, inget bröd och så tar jag det i min takt.

Känner mig, trots att jag är supertrött, ganska peppad och sugen på att komma igång. Komma tillbaka till det fysiska mående jag hade för två år sedan.

Är det någon som vill hänga på?
- vs -

6 kommentarer:

  1. Heja dig! Jag har samma tankar..

    SvaraRadera
  2. Jag "borde" verkligen hänga på,
    för jag tror inte att det är ok att äta smågodis till lunch heller !? ;)
    KRAM

    SvaraRadera
  3. Inget socker kör jag redan vet du.. dag 9 idag. Går som smort. Kollar ju mkt så de tinte är en massa socker i andra matvaror oxå.
    Bröd skulle jag verkligen behöva sluta med pga att jag har gluten i släkten och jag är överkänslig och mår bättre i magen när jag inte äter det.
    LCHF kör Andy så jag kör det tänket en gång om dagen iaf. Utesluter kolhydrater iaf en gång om dagen gärna till middagen vilket märks otrolig skillnad
    Heja heja
    Kör in i kaklet!
    kram

    SvaraRadera
  4. Håller också på och försöker skärpa mig...kram Diana

    SvaraRadera
  5. Jag skulle verkligen behöva komma igång med något, lchf har jag funderat på men fått för mig att det är krångligt? Får kanske sätta mig och googla lite ;)

    SvaraRadera
  6. LCHF är inte min grej, kör VV lite halvhjärtat. Vet att VV funkar super om jag bara engagerar mig, fattar inte vad det sitter i? Gick upp nästan 5 kilo under julen, hur sjukt är inte det? Men biskvier till frukost är tydligen inte det bästa har jag förstått nu... Inte 35 st mariannebiscotti heller (tur jag gav bort en hel del till syrran!)... Alltså, inte 35 st på en gång, haha! Men under tre dagar tryckte jag i mig det, fy tusan!

    Men vad gulligt han kom hem med blommor till dig! Roligt när det blir en spontan överraskning sådär! Här händer det inte ofta att jag blir överraskad med något romantiskt, men när det väl händer så känns det desto roligare :)

    SvaraRadera

Kul att du tittade in här, om du lämnar en kommentar är det lätt för mig att hitta tillbaks till dig!