2015-01-27

LCHF - vecka 2

Måndag
Trots att gårdagen var en av de bästa på länge är den här måndagen riktigt usel. Det gör mig besviken. Sur, ledsen och trött vilket gör att jag mer än någonsin vill tröstäta. Klarar dagen men det är tungt. När jag kollar förra veckan så tror jag att jag åt strikt då, orkar inte räkna ut just nu. Eventuellt tar jag för mycket mjölk i kaffet för att det ska vara 20 mg/kolhydrater men det spelar ingen roll, huvudsaken är att jag låter bli godis och bröd.

Tisdag

Bättre dag idag. Fortfarande sugen och glömmer nästan, nästan bort mig och är på väg att äta upp den limpmacka Liten lämnat kvar på tallriken.

Onsdag

Idag är det tufft igen. Värst hittills. Vill äta, straffa-mig-själv-äta, skräp, mackor, men allra allra helst PBC. På söndag har jag bestämt att jag får äta. Den tanken hjälpte igår, i förrgår. Inte idag.

Torsdag

Vaknar stolt över att jag stod ut under gårdagen. De må vara ett enkelt problem men det är väldigt tufft att stå emot. Alla ursäkter är plötsligt godtagbara, alla anledningar. Det finns ingen gräns till min fantasi.

Fredag
Samma känsla som igår. Troligen tröttheten som gör att tålamodet är slut. Känner mig låg, lite ledsen och det gör mig naturligtvis extra sötsugen. Det är ju min tröst. När jag ser vad jag äter så är det inte så att jag äter High Fat, mer protein om något. Eller som Paulùn förordar, LCHQ. Får se hur jag fortsätter.
Äter några chokladbitar på kvällen.

Lördag
Känner mig något ledsen över gårdagens misslyckande men inte så farligt som jag trodde. Måste vara snällare mot mig själv. Det är inte hela världen om jag äter lite choklad, mängden är ändå extremt mycket mindre än hur det brukar se ut. Ikväll äter vi hemmagjord pizza, jag tar bort kanterna på en bit och den andra biten äter jag enbart toppingen. Känns okej. Tar även tre chokladbitar och skäms inte över det. Är bara lite rädd att jag ska bli för slapphänt.

Söndag
Idag har jag, sedan förra veckan, planerat tillåta mig själv Peanut Butter Cup på kvällen. Jag tänker ofta på det och har haft det som ett litet mål, en liten belöning för att jag är så sjukt duktig på att låta bli bröd och socker. Problemet är bara att jag tänkt så mycket på det att jag är rädd att jag kommer äta det även om det visar sig att jag faktiskt inte är sugen ikväll. Jaja, lyxproblem.
Äter lunch på restaurang med Stora tjejen idag, en buffé vilket gör det lätt att välja kolhydratlåga rätter.

Det var inget problem med sötsuget så jag tryckte i mig en hel burk glass. Det var gott och jag fick ont i magen som en liten bonus. Jaja, inget att gräma sig över utan bara gå vidare. Framsteg för min del. Ser måndag som en ny startdag.
- vs -

1 kommentar:

  1. Socker är knark, jättesvårt att sluta med. Som du säger, man måste kunna vara snäll mot sig själv. Vad gör väl tre chokladbitar? Viktigast är ju att man inte sätter i sig hela chokladkakan. Jag har själv så lätt för att se en dag som förstörd om jag tar mig en godisbit, så då fortsätter jag proppa i mig tills allt är slut istället. Så dumt.

    Och du, vi startar inte om, vi kämpar helt enkelt bara vidare :)

    SvaraRadera

Kul att du tittade in här, om du lämnar en kommentar är det lätt för mig att hitta tillbaks till dig!