2015-01-21

Nashi Phyto Repair Schampo & Balsam - testat!

Jag har testat Nashi Phyto Repair Remedy Dual Complex Shampoo och Balsam och här följer min utvärdering.
Nashi Phyto Repair Repair Dual Complex är hårvårdsserien som aktivt arbetar mot de vanligaste orsakerna till livlöst hår såsom kemiska behandlingar, värmestyling, föroreningar och slitsamma hårtvättar. De aktiva ingredienserna återskapar hårets naturliga kvalitet som oftast försvinner med åren.

Schampot är 
djupt återfuktande och fyller samtidigt ut håret med näring och reducerar statiskt friss. 

Balsamet tillför näring till torrt och skört hår. Det är djupt återfuktande, motverkar kluvna toppar och tynger inte ner. 

(Jag missade att ta en egen bild så den här är lånad från Nashi).


Mitt hår har varit väldigt slitet, torrt och i allmänt dåligt skick under lång tid. Främst på grund av att jag färgat det i drygt femton år, allmän dålig skötsel och den hormonpåverkan jag haft under mina fyra graviditeter. Jag har länge känt att det var dags att rätta till kvaliteten och ta hand om håret. Att sluta med hemmafärgningen var mitt första steg. Nästa var att behandla det väl och Phyto Repair lät som rätt väg att gå.

Schampot är lättflytande, något oljigt i konsistensen och mycket drygt. Det skummar normalt och har en god, ganska kraftig doft som påminner om frisersalong. Lätt att skölja ur och lämnar håret något strävt, lite som när man tvättat sig med hård tvål. Inte helt behagligt.

Efter schamponering kramar jag ur håret och tar i balsam. Det har en normal balsamkonsistens och är lätt att fördela. När jag sedan sköljer ur det känner jag redan i vått tillstånd att håret mår bättre. Det här hände redan vid första användningen.

När håret torkat är det helt mjukt och lent, en känsla jag saknat länge, länge utan att använda mjukgörande produkter efter tvätt. Känslan består till det är dags att tvätta det igen.

Efter att ha använt Nashi Phyto Repair regelbundet under ett par månader är mitt hår mycket friskare än innan. Det är så mjukt, lätt att reda ut och känns blankt. Det är en otroligt stor skillnad och jag är imponerad. 

Med andra ord så rekommenderar jag definitivt Nashi Phyto Repair Remedy Dual Complex (långt namn!) schampo och balsam till alla som på ett enkelt sätt vill ge sitt hår bättre kvalitet.
- vs -

2 kommentarer:

Kul att du tittade in här, om du lämnar en kommentar är det lätt för mig att hitta tillbaks till dig!