2015-01-31

On a much happier note!

Jag stoppar glatt huvudet i sanden och har en skön lördag utan tankar på måndag och det som kommer då. Tar ledigt från ledsamheter i helgen, mycket praktiskt!

Vi reser väldigt sällan i vår familj. Det är inte riktigt vår grej, verkar det som, men det betyder ju inte att barnen inte vill resa. Jag och Stora tjejen har länge pratat om att åka till London tillsammans, bara hon och jag. 

Vi var där tillsammans med min bästis och hennes son när våra barn var 5-6 år gamla. Den enda resa vi varit på förutom en solsemester med hela familjen för fem år sen. Den enda solsemester vår familj tagit. Så kan det vara.


Londonresan har varit på tal länge men det har kommit annat mellan. Enkelt sagt, två små barn som gjort att jag inte velat åka hemifrån utan dem. Nu är Helikopterpojken färdigammad och min kropp är bara min. Dags att ta steget ut och i maj har vi äntligen bestämt att vi åker. Hurra!

Även om jag vet att jag kommer sakna de yngsta som bara den, den kontakten är ju så fysisk, så ser jag verkligen fram emot egentid med min förstfödda. Att ha tid för bara henne utan att någon annan, något annat ropar på min uppmärksamhet. Längtar så efter att få avsluta ett samtal med henne utan att jag försöker göra något annat samtidigt. Effektivitetens baksida.

Vi älskar båda att shoppa och lyxa så det kommer vara temat för resan. Gärna ett fint hotell, inget fancyfancy, men så pass fint att vi vill hänga på rummet och mysa en kväll. Ska leta billiga flygresor och hellre betala mer för boende, det är ju lite tid kvar så vi borde hitta något prisvärt.

London är en favoritstad för min del och jag trivs så bra där. Även om det var några år sedan jag var där sist så tänker jag att det är samma känsla nu som då. Lite home away from home.

En långhelg i mitten av maj, jag och Stora tjejen. Oh joy!

Inte nog med det så pratade svärföräldrarna idag om att de gärna åker på en solresa med oss alla. Typ nu. Där öppnades ytterligare en till resemöjlighet även om det för min del först skulle vara aktuellt till hösten. 

Det lyser upp tillvaron rejält, att våga tänka framåt och på sådant som gör barnen glada.
- vs -

4 kommentarer:

  1. Åh, underbart att ha något sådant att se fram emot, lovely! Själv planerar jag en helg i Sthlm med sonen till sommaren, längtar redan!

    SvaraRadera
  2. Härligt med ljus i mörkret!
    Låter rent ljuvligt att få åka iväg med dottern :)
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Härligt med lite roliga saker att se fram emot :) kram Diana

    SvaraRadera
  4. Så härligt! Och lite egentid med ett barn i taget kan vara guld värd <3

    Vi reser aldrig vi heller. Var på solsemester när jag gick rund om magen och väntade med Tore. Sen har vi pratat om det. Men det har liksom aldrig blivit av.

    Istället är jag sugen på att ta med mig störst och minst och fara ner till en av mina bästa vänner som bo i hjo (90 mil enkel resa). men det är liksom det där att ta tag i det också ...

    KRAM

    SvaraRadera

Kul att du tittade in här, om du lämnar en kommentar är det lätt för mig att hitta tillbaks till dig!