2015-01-30

Reell ångest

Om man lider av ångestsyndrom är man van vid att ha ångest utan tydlig orsak. Den kommer och slår till lika hårt oavsett och det är tungt innan man tar sig upp ur det hål herr ångest så noggrant gräver. De senaste dagarna har jag haft ångest med grund, en vettig anledning och det är nästan värre. 

Tack för goda råd, värme och omtanke. 

Inget är löst, inget är förändrat men jag har kommit upp till ytan, tar djupa andetag och försöker fokusera. Väl medveten om att det alltid, alltid finns de familjer som har det mycket värre. Jag vet det.

En dag i taget, en timme, en minut.
- vs -

4 kommentarer:

  1. Allt kommer bli bra ska du se ! KRAMAR <3

    SvaraRadera
  2. Även om det finns familjer som har det värre betyder det inte att du har det tufft och jobbigt i din situation. Fördelen (om man nu kan prata om fördelar i ämnet ångest?) med att veta vad det är som ger en ångest är att då har man något att arbeta med, oftast ett problem som ska lösas. Så jag håller tummarna och hoppas och tror att ni hittar en bra lösning som passar hela familjen! *pepp*

    SvaraRadera

Kul att du tittade in här, om du lämnar en kommentar är det lätt för mig att hitta tillbaks till dig!