2015-01-08

Sjukstuga och dåliga nyheter.

Idag börjar vårterminen och med den en vardag jag sett fram emot. Tyvärr kör vi sjukstuga där de tre yngsta hostar och är förkylda. Ingen vanlig vardag än alltså.

Det har kommit dåliga nyheter från och om skolan vilket tynger och det blir tydligt att jag har väldigt svårt för förändringar. Försöker att inte ta ut något i förskott men det är mycket möjligt att barnens redan långa skolresa kommer bli längre. Kommunen vill spara pengar, som vanligt, genom att flytta de fem yngsta klasserna till en annan skola. Ännu längre bort. 

Våra barn har redan två timmars bussresa till och från skolan varje dag vilket då skulle förlängas med 40 minuter. Är det rimligt för små barn? När Liten ska börja i förskoleklass kommer hon vara fem år, förväntas hon då åka buss nästan tre timmar/dag? Själv? (Kommer aldrig att hända).

Det gör mig så ont när barnen drabbas. Många tankar som väcks, mycket ångest.

Skulle vi inte ha flyttat hit?
Var det dumt?
Måste vi flytta igen? Så att barnen får närmare till skolan?
Lämna vårt hus?
Tillbaka till stan? Lämna landsbygden?
Lämna det liv jag tycker så mycket om?

Ledsam dag idag men imorgon är det säkert bättre. Vi säger så.
- vs -

4 kommentarer:

  1. Ärligt talat - det låter inte klokt !
    En halvtimme borde vara max å även det är LÄNGE när det gäller små barn tycker jag !
    Det är vid sånna stunder som man är glad för att man bor i " stan" !!

    Kram och tack för brevet som låg i lådan idag !! <3

    SvaraRadera
  2. Livet är tufft många gånger och så svårt att veta vad som är rätt.. Hoppas du finner en bra lösning! Kram gollobracing

    SvaraRadera
  3. Åh vad jobbigt :(
    förstår att många tankar snurrar. ..
    Kram

    SvaraRadera
  4. Det låter faktiskt helt galet! Hoppas det löser sig...

    KRAM

    SvaraRadera

Kul att du tittade in här, om du lämnar en kommentar är det lätt för mig att hitta tillbaks till dig!