2015-01-09

Vardagsrummet närmar sig!

Äntligen har vi fått bort den slitna soffan och köpte två enkla fåtöljer från IKEA. Inte den modell vi egentligen vill ha men ekonomin får styra så vi har de här så länge. 
Ny matta från Nyblom & Kollén som jag är superglad över, och gardinerna fick bli svarta. Det är mycket vitt, svart och grått och kanske lite kallt men jag gillar det. Det känns rent. När Helikopterpojken slutat riva ner precis allt, allt så kommer vi kunna ha småsaker framme som mjukar upp det hela. Vi är ändå en småbarnsfamilj så tills dess trivs jag såhär.

Den gamla soffan har fått flytta upp till barnens vardagsrum och det känns halvdant men det fungerar. Kan inte riktigt rättfärdiga ett soffköp som det är nu.

Fredag och första lediga helgen på mycket länge. Det tänker jag fira med att inte tänka alls på skolstrulet, mina värkande händer eller andra tråkigheter.

Fredag, ledighet och mys. Så får det bli!
- vs -

1 kommentar:

Kul att du tittade in här, om du lämnar en kommentar är det lätt för mig att hitta tillbaks till dig!