2015-02-06

Bakning, snäll och helg!

Baka, baka, baka är det enda jag har lust att göra. Så det gör jag. I den mån tiden räcker till, det är mindre praktiskt att stå med händerna i deg när en Helikopterpojke drar i mig. 

Blir så himla sugen på att testa alla möjliga recept, bröd som godsaker, mellanmålsbröd som efterrätter. Ska försöka sansa mig och skriva ner vad det är jag vill baka så att jag inte står där utan ingredienser. Vill fylla frysen medan jag är baksugen för jag vet ju att det går i perioder.

Idag har jag bakat Ananasmums och Nutellakakor, recept på dem kommer upp i helgen.

Det är inte så att jag äter brödet själv, faktiskt. Jag smakar men inte mer. Är inte alls sugen på bröd och även om jag pausat lite med mitt lchf:ande så äter jag inga stora mängder kolhydrater. Har ingen ångest för det heller. Jag har svårt för att göra saker halvhjärtat men vet samtidigt att det är något jag måste lära mig. Det innebär också att jag måste vara snällare mot mig själv, i alla lägen. Det fungerar bättre för mig att ta en (jobbig) sak i taget istället för att dunka huvudet i väggen extra hårt.

Imorgon ska vi åka till stan, mysa hela dagen med ungarna och bo på hotell. Febern och huvudvärken har lättat så nu är det bara hosta kvar och det är ju hanterbart. Det ska bli sjukt skönt att lyxa till det en lördag. Inga måsten, inget plockplock fixfix som sticker i mina ögon så även jag måste slappna av och umgås. Behöver det.

Vi ska även träffa barnens mormor och morfar och det är dom som står för överraskningen. Det blir bra!

Trevlig helg på er!
- vs -

3 kommentarer:

  1. Men åh, vilket lyx få bo på hotell! Njut ordentligt nu! :D Härligt!

    Känner igen mig, sen lillan föddes vill jag bara baka, baka, baka. Skulle lätt kunna stå en hel helg och bara baka. Tyvärr äter jag upp det mesta själv, så jag har dragit ner på bakandet. Men ofta har jag gett bort det jag bakat till släkt och vänner, brukar vara uppskattat :) Men blir lite dyrt i längden att baka bara för bakandets skull. Nu närmar det sig dock födelsedagar, så jag borde väl lägga på en rem och baka en del. Stackars mig ;D

    SvaraRadera
  2. Så härligt! Njut ordentligt.

    Bakade polarkakor idag och familjen njöt. Åt faktiskt jag också trots att jag inte är en bröd-människa.

    Gick utmärkt att baka dem veganska. ;-)

    SvaraRadera
  3. Härligt med baklust! Det går i perioder här med och nu var det så länge sen jag hade lust. Synd.
    Hoppas ni haft en fin helg!

    SvaraRadera

Kul att du tittade in här, om du lämnar en kommentar är det lätt för mig att hitta tillbaks till dig!