2015-02-10

Förändring jag gillar!

Min mamma och hennes man har flyttat närmare oss. De bor nu så att vi kan ta ett direkttåg och vara framme hemma hos dem efter två timmar. Ingen åttatimmars-resa-med-tåg-och-flera-byten-och-ändå-bil-efter-det längre. Möjligheterna är oändliga!

Det är så mycket som öppnas upp när de bor så nära. Inte bara för barnen som får ta del av ett stadsliv lite oftare, lekplatser, bio och annat. Utan för mig personligen. Som människa.

Det går i perioder, längtan efter att få vara bara jag en stund, och då är det att komma hemifrån som gäller. Sova borta, göra inget speciellt egentligen. Nu kan jag det utan att det blir ett stort projekt, jag kan åka till mamma. Så härligt!

Dessutom kan vi åka dit hela familjen och kanske kan jag och min man göra något ensamma ett tag, medan barnen roar mormor och morfar. Den friheten. Den ser jag fram emot.

Men allra bäst är förstås att jag får chansen att rå om mamma så mycket oftare. Tack älskade ni för att ni flyttat hit.
- vs -

6 kommentarer:

  1. Så skönt för er. Det är så lyxigt att ha sina föräldrar nära!

    SvaraRadera
  2. Så skönt för er. Det är så lyxigt att ha sina föräldrar nära!

    SvaraRadera
  3. vad skönt för er, låter som det var en väldigt bra och positiv förändring =)

    SvaraRadera
  4. Mysigt, saknar min mamma som bor alldeles för långt borta kram Diana

    SvaraRadera
  5. Åh vad skönt!
    Jag har min mamma ganska nära ( i sthlm iallfall) och det är helt underbart!

    Kram kram

    SvaraRadera
  6. Vad skönt att få din mamma närmare er nu! :) Jag har just gjort tvärtom, flyttat ännu längre ifrån mina föräldrar. De bor i Västerås och jag flyttade till Oslo 2008 och nu har jag flyttat ännu längre ner i Norge så det tar just nu 12 timmar enkel väl med bil och båt att komma till oss. Men vi har själva valt att flytta ner hit och då bet vi konsekvenserna.. men vi försöker ses så ofta som det är möjligt :)

    Önskar dig en fin helg!

    SvaraRadera

Kul att du tittade in här, om du lämnar en kommentar är det lätt för mig att hitta tillbaks till dig!