2015-02-25

Hosta, bakning & blodbrist!

Mina dagar rinner iväg i en dimma av mjöl (jag bakar varje tillfälle jag får), hosta (jag hostar alldelesförjävla mycket) och kärlek till mina ungar (de glänser liksom).

En ganska okej kombination ändå, inte bara highlife utan lite gnäll också.

En dag hostade jag sådär att det känns som att huvudet ska sprängas. Då bakade jag ingenting alls och hann känna mig besviken över det. Vad var då meningen med den dagen? Inget resultat i frysen? 

Under två dagar har jag bakat minimuffins, jordnötsmuffins, två varianter av ett surdegsbröd (delvis), korvbröd och just nu ligger en müslibröddeg och jäser. Ska grädda det ikväll. Nu ska jag göra en vit kladdkaka för första gången som ska ätas i helgen när vi har gäster.

(Min man mumlar något om ett maniskt beteende men jag hör inte vad han säger).

Recept på de olika bakverken kommer upp efterhand, måste bara hinna skriva ner allt.

Mitt i allt så vill jag inte äta. Alls. Jag började med lchf för att äta bättre, mer mat. Det gick bra till en början men sen kom ett mentalt bakslag och jag orkade inte engagera mig i något överhuvudtaget. Effekten blev att jag slutade äta, inte helt men jag åt minimalt, minsta möjliga mängd. Ville inte äta. Vill fortfarande inte äta. Förra helgen reagerade kroppen på att jag inte ätit som jag borde och jag fick en obehaglig yrsel och ett illamående som höll i sig i flera timmar. Det var otäckt men bra eftersom jag fick en påminnelse om att mina knäppa val påverkar mig negativt. Så jag började äta igen. Tror att jag har blodbrist, järnbrist, anemi eller vad det nu heter, och började även äta blutsafttabletter. Det gick ju bra ett tag. Jag kände mig bättre. Mindre huvudvärk, mindre trött och ingen yrsel. 

Tills i förrgår. Kom på att jag äter dåligt igen. Pucko. Varför är det så svårt? Jag vill inte. Har börjat med multivitaminer som en liten nödlösning. Idiotiskt och jag skäms. Snart 40 år och missköter kroppen så kapitalt. 

Annars så ska jag ta den kvarvarande energin och städa, röja och förbereda inför sexmannafamiljen som kommer imorgon. Längtar!
- vs -

4 kommentarer:

  1. Men fina vän, var rädd om dig <3
    KRAM

    SvaraRadera
  2. Lillasyster2015-02-27 15:20

    Du kanske hostar pga mjöl i halsen ;) ❤️❤️❤️

    SvaraRadera
  3. Hm, du vet..äta bör man... Rör du på dig ordentligt? För då brukar ju hungern ofta komma som ett brev på posten :)

    SvaraRadera

Kul att du tittade in här, om du lämnar en kommentar är det lätt för mig att hitta tillbaks till dig!