2015-02-25

LOPPI Blogbag Nystart!

Februari månads blogbag från LOPPI kallas Nystart och innehåller en mängd hälsoinriktade produkter.
Floradix Blutsaft
Blutsaft är ett vegetabiliskt järntillkott som innehåller en speciell typ av järn (järnglukonat) som kroppen lätt kan tillgodogöra sig. Ett snabbt och enkelt sätt bättra på sitt järnintag kan vara att dricka Floradix Blutsaft.

Det här drack jag under mina graviditeter. Det smakar illa men ger snabb hjälp mot järnbrist. Personligen föredrar jag Blutsaft i tablettform och har, då jag misstänker att jag har blodbrist, precis påbörjat en kur Floradix och kommer öven dricka saften som extra järntillskott.

KidsZoo Multivitamin för barn.
Vingummibjörnar med naturlig smak av jordgubbe, apelsin och citron. Naturliga färgämnen och inga artificiella sötningsmedel. 

Som jag tidigare skrivit om de här vitaminerna så känns det fel att ge barnen sockerbaserade godisar med vitamininnehåll som någon slags ursäkt? Jag hoppas att mina barn får i sig alla näringsämnen via mat och därför inte behöver äta kosttillskott.

Friggs Sockerbalans
Friggs Sockerbalans är sockerfria brustabletter med innehåll av krom som bidrar till att bibehålla normala blodsockernivåer. Den innehåller också vitamin C som bidrar till en normal energiomsättning. Friggs Sockerbalans har en exotisk smak av ananas och papaya.

Det här kan vara något för mig med svajigt blodsocker (tror jag iallafall). Ska testa när jag ätit upp mina andra vitaminer.

Friggs Superfrukt Blåbär & Acai
Hälsote som är en rooibus-blandning med superfrukten acai och blåbär. Det höga fruktinnehållet ger teet en mjuk och bärig smak. Teet är fritt från koffein och passar därför bra att dricka även på kvällen.

Jag och dottern dricker detta till frukost, det är bärigt och gott. 

Castus frukstänger
Fulla av naturlig energi och passar perfekt som mellanmålet. Att ha i väskan, på utflykten, under bilturen eller att ätas på väg till träning, passar i alla lägen.

Ville gärna att mina barn skulle gilla de här stängerna och det gjorde de, i ett par sekunder. Det var tydligen gott när de fick det i munnen men ut kom det snabbare än snabbast. Det gäller de tre äldsta. Helikopterpojken ska få smaka så småningom och jag hoppas att han kommer tycka om dem då det är en bra produktidé.

Eko-müsli med nordiska superbär
Müsli baserad på ekologiskt odlade ursprungsgrödor såsom dinkel, emmer och nakenkorn. Allting odlas i Sörmland och flingorna framställs genom kallvalsning på Warbro Kvarn.

Vi äter sällan fil, yoghurt och sådant man gärna har müsli i. Just precis nu ligger ett bröd på jäsning där jag använt halva müslipåsen. Återstår att se resultatet

Friggs Riskakor Chiafrö och Havssalt
Tunna riskakor Chiafrö & Havssalt med majs är fiberrika med ett högt innehåll av Omega-3. De är glutenfria och innehåller endast naturliga ingredienser.

Lagom till "arsenik-i-ris-larmet" får vi dessa kakor. Personligen är jag en av dem som tycker att riskakor är som frigolit, inte superlockande att äta alltså. Däremot gillar barnen riskakor och har tidvis haft med sig olika varianter som mellanmål i skolväskan. Just det här känns mer riktade till vuxna då det känns onödigt att ge barnen extra salt.

Stort tack till LOPPI-gänget och alla sponsorer!

- vs -

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att du tittade in här, om du lämnar en kommentar är det lätt för mig att hitta tillbaks till dig!