2015-02-02

Måndagslistan - Förra veckan!

Förra veckan
________________________________

Blev jag glad över:

Vårt beslut att sluta köpa bröd.
Om någon i familjen vill ha ett speciellt bröd får jag lära mig att baka det och det känns som en rolig utmaning.
(Inte för att jag äter bröd...)

Blev jag irriterad på:

Tandläkarna har munskydd och gummihandskar på sig, tangentbordet är inplastat. Mellan patienterna torkar en sköterska av borrar, stol och lampa, i mitt tycke, sporadiskt, medan tangentbordet lämnas åt sitt öde. 

Jag frågade, naturligtvis, och fick som svar att det är tandläkaren själv som torkar av just tangentbordet och informerades om att denna dessutom är väldigt noga med det. 

Tyvärr så måste han glömt det just den här dagen eftersom jag var där med två olika patienter och tangentbordet sprittorkades inte det minsta. Snacka bakteriehärd...

(Sen kan vi försöka ignorera att sprit inte rår på exempelvis vinterkräksjukan).

Undrade jag: 

När jag började se 200 grams-chokladkakan som normal istället för stor?
Är jag amerikan?

Lärde jag mig:

Att det är okej att tömma mailboxen.

Flera tusen mail sparade under flera år måste inte sparas för "man vet aldrig"-tillfällen. Jag vågar slänga!

Önskade jag: 

Att när man stoppar huvudet i sanden så är alla problem lösta när man sedan kommer upp igen. Det vore ju kanon!

Den kommande veckan hoppas jag:

Att barnen blir glada över lördagens överraskning!
________________________________

Hur ser din förra-veckan-lista ut?
- vs -

3 kommentarer:

  1. Åhh... överraskning ! Det låter kul !
    Klart dom kommer bli glada :)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Bröd är ganska kul :) Och gott! Funderar på att våga mig på att göra surdegsbröd från grunden, har bara köpt färdig surdeg tidigare. Får se, jag gillar ju inte när bakning tar alltför lång tid..
    Men säger som Fröken M, låter kul med överraskning, vad spännande!

    SvaraRadera
  3. Spännande med överraskning, hoppas ni är friska tills dess!

    SvaraRadera

Kul att du tittade in här, om du lämnar en kommentar är det lätt för mig att hitta tillbaks till dig!