2015-03-19

Gammalt?

Häromdagen hade jag ner en vas som gick i sönder, det var en favorit som alltid står framme så jag blev ganska ledsen. Så ledsen som man nu blir över saker, det går ju över snabbt.

I vilket fall som helst så var barnen med och de tyckte inte om att se att jag var besviken och ville såklart att den skulle kunna ersättas. De frågade därför om den var gammal.

Mitt första svar var ett nej. Jag tänkte att de menade att det var ett arvegods, något antikt eller just gammalt. Jag köpte den själv, ny på Åhléns och då är den ju inte gammal. 

När jag tänker efter en stund till så inser jag att det gått ca 20 år sedan dess. Då är den väl gammal. Då är väl jag gammal? 
- vs -

2 kommentarer:

  1. Haha. Åhh vad jag känner igen det där. När man börjar prata om saker som hände för "bara några år sedan" men sen när man börjar räkna så är det 15-20 år sen .... ändå är man själv inte äldre än 23 ;)
    KRAM

    SvaraRadera
  2. Nej du är inte gammal! Men åren går, men man blir inte gammal för det :)

    SvaraRadera

Kul att du tittade in här, om du lämnar en kommentar är det lätt för mig att hitta tillbaks till dig!