2015-03-13

Goda nyheter!

Den planerade flytten och stora omstrukturering av skolorna i vår kommun har lagts på is. Inget kommer förändras under 2015 och förhoppningen är att kommunen gör en grundlig utredning där de kommer förstå att lösningen inte är att flytta på de yngsta barnen.

Vi lär oss hela tiden att leva en dag i taget och det är bra för oss, 
för även om det innebär att vi istället får oroa oss för våra småttingars framtid så är dagens flytthot borta. Så skönt!

Det andra skolskjutsproblemen vi slåss med dagligen kvarstår men jag känner en förhoppning även kring det. Vi var på ett möte med skolpersonal igår och det kändes bra, att vi som föräldrar inte är ensamma i det här. Vi fortsätter ta en dag i taget.
Fredag den trettonde har väl ingenting med otur att göra men idag fick en gammal kantstött skål tacka för sig. Min mycket aktiva Helikopterpojke öppnar alla skåp, lådor och plockar ut allt han kan. Jag vill så gärna servera familjens köttbullar i min barndomsfavorit Solöga från Rörstrand men nu blir det inte så mer.

Eftersom jag vet att den här perioden av öppna, rota runt, kasta saker är tidsbegränsad så orkar jag inte packa om i skåp och lådor. Jag flyttade upp bakgrejerna utom räckhåll efter att lillkillen hällt ut både kakao och bakpulver ett antal gånger men det är allt. Är man bekväm så får man räkna med spill.

Då kör vi fredag med solsken och mys!
- vs -

4 kommentarer:

  1. Så himla jobbigt när det ska dras in på skolor hela tiden. Samma hot återkommer om och om igen här. Känns helt galet att skicka ungarna mellan 4-7 mil enkel resa. Nä jag är glad för att samma hot skjutits upp här med ...

    Och vem orkar ändra i lådor? Här flyttas allt upp med. Du ska se hur vårt skafferi ser ut .... lite jobbigt bara att bönan fattat att hon når ännu högre nu när hon står på en stol ... haha!

    KRAM <3

    SvaraRadera
  2. Gud va skönt at läsa !
    Jag förstår att oron hänger kvar i bakhuvudet,
    men förhoppningsvis kommer "de" på bättre tankar innan de ens kommer på tanken att lyfta frågan igen !
    Kram och trevlig helg :)

    SvaraRadera
  3. Skönt att det är lagt på is! Sådant kan ju vara otroligt stressande.synd på skålen, den var riltigt fin. Fick nästan doften av nystekta köttbullar och ljudklangen som uppstår när man ska ta köttbullar med sked ur sådan skål. Blev ett starkt minne! Konstigt.
    Hoppas söndagen blir fin för er :)

    SvaraRadera
  4. Men toppen, dagens bästa nyhet! Du ska se att även allt annat ordnar sig med tillslut :D

    Jajösses, säger som Elin..du skulle få se vårt skafferi! Världens kaos! Allt är ihoptryckt på de översta hyllorna, hullerombuller, ingen ordning eller reda nånstans. Tur att bättre skafferi-tider hägrar!

    Och jag tackar för gratulationerna :)

    SvaraRadera

Kul att du tittade in här, om du lämnar en kommentar är det lätt för mig att hitta tillbaks till dig!