2015-03-22

Mentala listor.

Det är lite tyst från min sida nu. 

Jag tänker mycket. Skriver mentala listor. Tyvärr gör jag mindre än jag borde.

Planerar ett firande av lillasyster som fyller 30 i april. Min första Stockholmsresa på egen hand sedan barnen kom, sedan vi flyttade hit, sedan forever känns det som. Första gången jag åker ifrån Helikopterpojken över natten. Tåg är bokat och jag är pirrig. Nervös. Förväntansfull.

Vi tjuvstartar påsken lite. Den påsk jag inte trodde skulle bli av eftersom jag inte vet vart påsksakerna är. Struntade i det. Köper nya. Sådeså.

Köpte fjädrar hos Skapamer och tycker att det blev fint trots att jag är en nybörjare. Små små steg mot ett mer pyssligt liv.

Jag ska skriva en anmälan till kommunen för en händelse i skolan som missköttes kapitalt före jul. Det är snart fyra månader sen och jag har ännu inte fått ur mig orden. Frustrerande men det måste göras. Måste få det gjort för det hänger över mig som ett sådant där lågtryck som ger huvudvärk.

Anmälan är naturligtvis författad mentalt men jag får inte ner det på papper och jag kan ju inte skicka den telepatiskt. Synd.

Annars så längtar jag till min Londonresa med Stora tjejen. Skriver mentala listor på vad vi ska göra där. Gå till frisör och göra makeovers, shoppa kläder och leksaker, skönhetsprodukter och inredning. Äta glass hos Ben & Jerrys, äta på restauranger och gå på bio. Mysa på hotellet. Trivas.

Jag är så glad för vårt hem. Trivs så himla bra och längtar tills jag får strosa i London och kolla på inredning. De gånger jag varit där har jag inte bott i mitt riktiga hemma så jag har knappt tänkt tanken. Inte kollat på ljuslyktor. Shit vad det ska bli roligt. Lyxigt.

Kompenserar min frånvaro med en väldoftande tävling tillsammans med Yankee Candle. Missa inte!
- vs -

6 kommentarer:

  1. Så härligt att ha flera roliga saker att se fram emot, både Sthlm och London! Och vad skönt få åka iväg själv så där som du ska göra till Stockholm! Längtar tills jag får göra detsamma! Jag älskar min familj och kommer längta ihjäl mig efter kidsen den dagen jag åker iväg någonstans, men samtidigt så skönt att bara få vara Camilla och inte mamma, kokerska, trösterska m.m...

    SvaraRadera
  2. Gillar när man har saker att se fram emot! Jag och "gubben" planerar en weekend i köpenhamn i sommar. BARA han och jag. En såndär helg då vi kan hålla hand, äta godis i sängen oc hålla om varandra utan att ha en-tre ungar mellan oss, haha!
    Kram <3

    SvaraRadera
  3. hoppas det löser sig med det som hänger över dig, det är så frustrerande när man inte riktigt hittar tiden eller orden.

    SvaraRadera
  4. JÄTTE SNYGGA fjädrar !!
    Här blev det en pastellig kombination vald av viggo.

    Skönt att ha något kul att se fram emot ! det förtjänar du <3
    Kram

    SvaraRadera
  5. Kram❤️ Hoppas att det går smidigt med kommunen.
    Vad mysigt med de kommande resorna.

    Kram!

    SvaraRadera

Kul att du tittade in här, om du lämnar en kommentar är det lätt för mig att hitta tillbaks till dig!