2015-03-28

Sjukvecka...

Det började med Helikopterpojken. Feber, snuva, hosta. Sedan följde vi alla med och är fortfarande förkylda. Kanske är det influensan. Vi brukar ha tur, jag och maken är sällan sjuka samtidigt utan brukar lyckas gå omlott men inte den här gången. Det funkar sådär. Rätt kasst.

Det blir lite som en tyst kamp, vem ska laga mat? Vem ska ta hand om disken? Vem tar hand om barnen? Vem är sjukast?

(Han vinner såklart, han är man...).

Idag åkte maken till jobbet, hans fina tanke var att han förhoppningsvis skulle kunna ta det lugnt. Jotack, han får säkert mer vila där än hemma med fyra mer eller mindre sjuka ungar och en halvsjuk fru. Tack älskling, det blir ju en hel del vila för min del.

Bitter, yes. Sur, japp. Det går över men just nu tänker jag kräla i det.

Det är ändå lördag och även om jag smäller i mig B&J i stort sett varje dag så kommer jag gå all in ikväll. Sådeså.

Trevlig kväll hörrni!
- vs -

2 kommentarer:

  1. Usch och fy :( Ja, jobbigt när man är sjuk samtidigt som sin partner, då funkar ingenting känns det som. Krya på er allihopa!!

    SvaraRadera

Kul att du tittade in här, om du lämnar en kommentar är det lätt för mig att hitta tillbaks till dig!