2015-04-10

Apoteksombud funkar!

Eftersom jag bor i glesbygd och har långt till ett apotek så brukar jag beställa våra apoteksvaror från Apotea. Det funkar hur bra som helst, snabb leverans både av vanliga produkter och receptbelagda mediciner. 
Nu när jag har den här bihåleinflammaitionen så har min läkare varit vänlig nog att han har ringt in mitt recept till apoteket. Alltså inte bara så att det lagras elektroniskt utan att medicinen skickas direkt till närmaste Apoteksombud. Där betalar och hämtar jag ut min medicin, mycket praktiskt. 

Leveransen har tagit en dag de gånger jag fått dem skickade till matbutiken i byn.

Igår ringde en kvinna från apoteket som fått in den senaste beställningen och ville berätta att de hade slut på just den förpackningsstorleken jag förskrivits. Istället ville hon skicka en större förpackning (fem extra tabletter) så att jag skulle slippa vänta över helgen på penicillinet. Vilken service och omtanke!

Blir så glad när företag har bra kundservice, oavsett bransch. Tack för det apoteket.
- vs -

1 kommentar:

  1. Vad smidigt det låter när man inte har så nära till apotek! Hoppas du kryar på dig och får en härlig helg! kramar

    SvaraRadera

Kul att du tittade in här, om du lämnar en kommentar är det lätt för mig att hitta tillbaks till dig!