2015-04-27

Fjompmorsan...

Nattåget till storstan gick väl sådär, hade huvudvärk, glömde macka och så spydde en kvinna utanför kupén mitt i natten. Mysigt var det inte och jag sov riktigt dåligt under korta stunder. Kunde inte ens titta på min mobil för där fanns bilder på småttingarna och jag saknade dem så att jag fick ont i magen. 

Ingen höjdare men jag gick åtminstone inte av tåget innan det var framme.

Hade en bra dag på stan med kiropraktorbesök och hotellfrukost, senare mys med systrar och mamma, vi åt god mat och hade en lugn dag. Tyvärr så låg saknaden efter barnen och gnagde i bakhuvudet hela tiden. Det gjorde att jag inte riktigt kunde slappna av och det gjorde mig disträ. Hade ångest inför hemresan, nattåget som skulle ta 15 timmar (!!) trots att det bara är åtta timmars restid. 

Till slut så bestämde jag mig för att boka ett tidigare tåg och när det väl var gjort så släppte allt och jag kände mig så mycket lugnare.

Det hade inget att göra med att jag kände att barnen inte klarade sig utan mig, det var ensidigt, bara min saknad. Jag kände mig halv och längtade så. Att resan därmed kostade 1200 kr extra var ointressant i sammanhanget och helt klart värt det.

Som maken så kärleksfullt kommenterade "det motsvarar ju bara två veckors pbc". Hm, inte riktigt men nästan så jag bestämde samtidigt att jag skulle låta bli mina droger Peanut Butter Cup i minst två veckor.

Det är så skönt att vara hemma igen och jag är så tacksam över att vi flyttade hit. Bort från Stockholm, alla människor och röran. Älskar att leva på landet!
- vs -

3 kommentarer:

  1. Inte är du fjompig inte. Du kom iväg och hade mysigt. Sen var det nog. Ibland blir det så, ibland inte. Du är en hemmakär tjej. Hur bra är inte det då? kram

    SvaraRadera
  2. Fina fjompmamman ♥
    Jag som drömde att du och jag träffades och bodde på hotell ihop i Stockholm!? Tokigt. Jag lär aldrig fara dit :-D
    kram kram ♥

    SvaraRadera
  3. Åhhh älskar att läsa om mammor som är som mig. Har så svårt att fara bort. Inte för att barnen far illa utan mig. Utan för att jag lämnar mitt hjärta hemma då...
    Kram <3

    SvaraRadera

Kul att du tittade in här, om du lämnar en kommentar är det lätt för mig att hitta tillbaks till dig!