2015-04-17

Gamla tapeter...

Har hittat en del bilder jag tog i min mormors hus innan det såldes och med all säkerhet renoverades helt och hållet. Det är inte så många bilder, jag var där bara en kort stund, men inser att det är tapeterna jag satsade på. Att det är alla högljudda mönster som satt sina spår (inredningsmässigt) från det hus jag spenderade mycket tid i som barn. 
"Toan uppe" hette det här rummet. Komplett med ljusgult badrumsskåp i metall.
Gissa om man kunde roa sig länge genom att räkna alla delar i blommönstret? Ja, det kunde man.
Just den här bilden är från övervåningens minimala toalett. Det är så lustigt hur man på den tiden tapetserade de mest utstuderade mönster på små utrymmen. Idag fungerar det snarare tvärtom, eller så är det på väg att gå tillbaka. Mer mönster, större blommor, mindre vitt och naket. Jag gillar det även om jag inte vill ha det så i vårt hem. Än.
- vs -

3 kommentarer:

  1. UNDERBAR tapet <3

    Vårt "sommartälle" där min farfar bodde är också sådär "färgstarkt". Lite ledsamt att min faster har varit och ändrat, tapetserat och målat. Den där underbara retro känslan är liksom borta ...

    Haha, ja det börjar likna en liten djurpark här hemma ;) Men jag gillar det. Livkvalitet om jag får bestämma <3

    KRAM

    SvaraRadera
  2. så läckert med såna tapeter. men jag vill inte heller ha så i mitt hem. än ;)

    SvaraRadera
  3. Kan funka som fondvägg, helt klart! Annars tycker jag faktiskt det är lite tråkigt då de flesta kör samma inredningsstil just nu. Vitt med inslag av svart och gärna detaljer från Iittala och Svenskt tenn. Vet flera bloggare/instagrammare som måste ha identiska hem, ibland vet jag inte ens vems blogg/instagram jag är inne på då de har så lika. Inget ont med det så, men tycker det kan liva upp med lite färg i ett hem :)

    Hur går det med alla sjukdomar? Är ni friska nu? Hoppas!

    SvaraRadera

Kul att du tittade in här, om du lämnar en kommentar är det lätt för mig att hitta tillbaks till dig!