2015-04-20

Kiropraktor & huvudstad!

En tid hos kiropraktor är äntligen inbokad. Jag ska till Stockholm i helgen och där är utbudet stort så jag bokade in en tid direkt på morgonen när jag kommer fram. Mina förväntningar på det besöket är enorma. Jag inbillar mig och hoppas att det kommer hjälpa massor. Att hon kommer knäcka loss, sträcka ut och mjuka upp hela bäcken, ryggrad och allt möjligt. Hoppas så att jag går ut därifrån med några enkla övningar att fortsätta med och att jag inom kort (direkt) kommer kunna sitta ner utan smärta. 

Struntar faktiskt i att jag förmodligen kommer bli sjukt besviken för att det inte blir som jag vill. Istället hoppas, hoppas, hoppas jag att det hjälper. 

Jag ska inte till kiropraktorn precis när nattåget rullar in i stan, det är lite för tidigt på morgonen, men då ska jag istället lyxa till det med hotellfrukost. 
Ensam. 
Med en tidning och kaffe.
Ensam.
Minns faktiskt inte när det hände senast och det är nog bra att det blir av, både för mig och familjen. En liten paus från varandra, få längta lite. Just nu känns det mest jobbigt att jag ska åka iväg, vill inte lämna Helikopterpojken tre hela nätter. Det är länge och jag kommer vara så långt borta. Oroar min inte för hans skull, han kommer ha det hur bra som helst med resten av familjen men jag kommer sakna honom så mycket. Liten däremot, hon kan komma att sakna mig.

När kidsen varit sjuka så himla länge så har vi suttit ihop extra mycket och jag hoppas bara att alla hinner bli helt friska innan torsdag, då jag åker. Återstår att se. De två yngsta är fortfarande snuviga och hostiga men feberfria (framsteg), maken känner sig dålig och min förbannade inflammation har ännu inte gett med sig. Fast det är bättre, lite bättre och det är jag glad för.

Stockholm. Det är vår där har jag förstått, här är det fortfarande vitt även om det smälter rätt bra. Problemet är att jag inte har några vettiga ytterkläder för vårväder. Så kan det bli när man bor på landet och är hemma mest hela tiden. Får dra på mig en regnjacka, som den lantis jag numer är. Nä, där drar jag gränsen, måste leta upp något i förrådet. Typ.
- vs -

4 kommentarer:

  1. hoppas det hjälper med besök hos kiropraktorn! skulle behöva en rejäl genomkörare av kroppen också, men det får vänta till nästa liv ;).

    SvaraRadera
  2. Vad skönt att du ska få hjälp, hoppas verkligen att allt släpper då.
    Förstår att det är tufft att åka med som sagt tror att det kommet gå kanon.
    Hoppad verkligen att ni alla blir friska snart, ni har varit sjuka alldeles för länge nu. Tycker så synd om er.

    Kram

    SvaraRadera
  3. Hoppas verkligen det hjälper! Och att du verkligen kan njuta av din Sthlms helg

    SvaraRadera
  4. Har gått hos flera olika kiropraktorer och hoppas att du får komma till en duktig. Dock brukar jag bli riktigt dålig efteråt, men det kan det vara värt! Lycka till/gollobracing

    SvaraRadera

Kul att du tittade in här, om du lämnar en kommentar är det lätt för mig att hitta tillbaks till dig!