2015-04-08

LOPPIblogbag Skönhet & Hälsa!

April månads blogbag från LOPPI kallas Skönhet & Hälsa och innehåller väl uppskattade produkter som blev ett fint påskägg till mig själv. Påskharen Loppi, känns lyxigt!

(Observera att jag inte nämner att jag hade blivit sjukt glad om min man fått för sig att ge mig ett påskägg, han som är väl medveten om hur otroligt roligt jag tycker det är med presenter och överraskningar, han liksom. Det nämner jag inte eftersom jag inte är den typen av hustru.)
Ett rooiboste berikat med vitamin D som bidrar till att bibehålla normal benstomme, muskelfunktion och immunsystemets normala funktion. Teet har en fräsch smak av exotiska frukter som mango, ananas och apelsin i kombination med rosenblad och fylliga kokostoner. Solljus är ett grönt rooibos te med friskare smak än vanlig röd rooibos.

Vi har ännu inte testat teet men det doftar gott och de flesta teer smakar ju som de doftar. En vitamin D-boost är bra, inte minst under vintermånaderna.


Friggs Miniriskakor Mörk Choklad
Friggs ekologiska miniriskakor med majs och mörk choklad är gjorda på endast naturliga ingredienser, innehåller fibrer och är dessutom rika på fullkorn. De är förpackade i påse som är smidig att ta med sig. Miniriskakorna är lämpliga som ett hälsosamt mellanmål eller som snacks och passar både barn och vuxna.

Jag tycker inte om vanliga riskakor men de här är som små godisbitar, risgodisar. Det smakar nyttigt och gott på samma gång, hur otroligt det än må låta. Ett smidigt mellanmål kanske. Barnen tycker att chokladen är för mörk så jag skulle få ha påsen för mig själv. En fördel naturligtvis. 

Pierre Robert Trosor
Populära Invisible Hipster utan synliga kanter - nu med mjuk, feminin och elastisk spetskant. Mjuk och tunn microfiber gör att trosan känns sval och behaglig mot huden. En unik kantavslutning gör att trosan håller sig på plats utan sömmar som syns.

Hela familjen har flera plagg från Pierre Robert, alla har underkläder i olika varianter och barnen har kompletta underställ och strumpor ur ullkollektionen. 

Kläderna har bra kvalitet och passform och jag tycker mycket om dem. Det som drar ner lite är min fåniga inställning att jag det känns lite sunkigt, lite billigt, att köpa kläder i matbutiken. Jo, det är bra med tillgängligheten men ändå. Det känns inte rätt. Nu har de nätbutik och det känns bättre att handla där. 

Yves Rocher Moment de Bonheur Edt
Upplev den impulsiva, livsbejakande doften hos Moment de Bonheur Yves Rocher som nu finns i en lättare, friskare och fruktigare tolkning. Den här fräscha doften utgår från den exklusiva Rosa centifolia från Grasse som med sina delikata, skira nyanser balanseras av äppleextraktets läckra syrlighet. Inslag av cederträ i basen ger doften ytterligare en dimension.

Det här inte en doft för mig utan får bli en present till någon i min närhet. Det är alltid kul att få parfymer eftersom de inte fyller ett behov utan bara är lyx.

Yves Rocher Elixir Volume Mascara
Nu kan du få oemotståndlig volym och intensiv näring i en och samma mascara, tack vare peptider från hibiskus som stärker och reparerar fransarna (test in vitro). Den krämiga formulan ger rejäl fyllighet utan att tynga ner, och ett resultat som håller hela dagen. Borsten är utrustad med dubbla fibrer för en perfekt applicering; de mjuka fibrerna ger volym utan klibb, medan de fastare fibrerna ger definition och längd. Den koniska formen gör det dessutom lätt att komma åt ögonvrårna och nedre fransraden.

Mascaran har jag inte hunnit prova men har sett bilder på Instagram där andra testat den och resultaten är riktigt bra.


RFSU Active Balance
En dubbelverkande unik, patenterad probiotisk vaginaltablett som på ett helt naturligt sätt behandlar och förebygger svampinfektion. Active Balance Acticand TM30 tillför levande probiotiska laktobaciller som är "snälla" bakterier som finns naturligt i underlivets ekosystem och som hjälper till att förebygga infektioner. Det innebär att du på ett helt naturligt sätt inom 48 h behandlar svampinfektion i underlivet och att laktobacillerna verkar förebyggande för en balanserad, normal bakterieflora, vilken är grunden till ett friskt underliv.

Perfekt att ha i medicinskåpet om behovet skulle dyka upp. Hoppas inte.


Bio-Oil
En specifik hudvårdsolja framtagen för att hjälpa till att göra ärr, bristningar och ojämn hud mindre framträdande. Rekommenderas även för åldrande och uttorkad hud. Bio‑Oil har fått 224 utmärkelser och är den bäst säljande produkten mot ärr och bristningar i 18 länder sedan den globala lanseringen 2002.

Olja är den skönhetsprodukt jag använder mest och till det mesta. Bio-Oil står på vänt att användas så snart min andra kroppsolja är slut.

Stort tack till LOPPI-gänget och alla sponsorer!


- vs -

1 kommentar:

  1. Jag brukar inte heller nämna att jag också skulle bli väldigt glad över ett påskägg av "gubben". Efter 10 år tillsammans har jag fattat att vill jag ha nåt så får jag köpa det själv eller säga rakt ut vad han ska köpa till mig, haha ;)
    Kram <3

    SvaraRadera

Kul att du tittade in här, om du lämnar en kommentar är det lätt för mig att hitta tillbaks till dig!