2015-04-16

Nästa!

Varning för sjukgnäll.

Helikopterpojkens feber har gått upp, ner och upp igen en hel del under veckan som gått. Nu har den varit stabil och under 39 ett tag men han är fortfarande sjuklig och svag. Han hostar, snörvlar och gnyr, vill helst vara i famnen även om han leker korta stunder. Inatt sov han jättedåligt och var ledsen, det var något som störde honom och det var inte febern. Bestämde oss för att åka till vårdcentralen och låta dem kolla honom, för säkerhets skull.


De undersökte honom, tog en sänka och konstaterade att han hade en infektion i kroppen och att ena örat var rodnat. De skrev ut penicillin eftersom det dragit ut så på tiden för honom. 


Vi har varit otroligt förskonade från sjuka barn. Trots att vi har fyra stycken så har vi varit till läkaren med dem max fem gånger. Jag tror att de två äldsta fått penicillin vid ett tillfälle vardera, under tolv års tid. Det är rätt bra.

När jag såg Liten pussla i väntrummet tyckte jag att det såg så gulligt ut när hon höll i ena örat. Borde ha anat oråd.
Liten började hosta igår, fortsatte under natten och hade lite feber imorse. Ingen större fara tänkte jag, det är väl bara förkylning igen. När vi kom hem från Vårdcentralen berättar hon att hon har ont i örat, jätteont. Får Alvedon och däckar i soffan. Lägligt.

Själv så är jag väldigt, väldigt less på att vara så sjukfokuserad. Är det inte barnen så är det jag och oftast flera samtidigt. Kan det inte bli som vanligt snart? Ska i vilket fall undvika att gnälla här för det är sjukt trist.


Tack för alla kryahälsningar!

- vs -

4 kommentarer:

  1. Det är så jobbigt nör det blir gång på gång :(. Krya på er <3

    SvaraRadera
  2. Man får gnälla när de små är sjuka, så du kan ta bort varningen :) Hoppas ni kryar på er snart

    Kram

    SvaraRadera
  3. Man får gnälla när de små är sjuka, så du kan ta bort varningen :) Hoppas ni kryar på er snart

    Kram

    SvaraRadera
  4. BLÄÄÄÄ
    Hoppas penicillin hjälper.
    Krya på.
    KRAM från en annan gnällis (mailar dig)

    SvaraRadera

Kul att du tittade in här, om du lämnar en kommentar är det lätt för mig att hitta tillbaks till dig!