2015-04-02

Tårtplanering & bihåleinflammation!

Det är snart påsk (imorgon?!) och under veckan kommer släkt hit till byn för skidåkning och fjälliv. På lördag blir det en enkel påskbuffé och jag tänkte göra en tårta. 

Det är så sällan jag bakar tårtor och det beror enbart på att jag är ovan men det ska inte vara ett hinder. Tårta är ju så gott så det är lika bra att jag börjar göra mig van. Ska göra en moussetårta med mandelbotten är planen. Ska testa att göra päronmousse för första gången som får kombineras med choklad eller mintchoklad, återstår att se vad det blir. Ska i vilket fall som helst bli roligt.

Häromdagen började jag få ont i käkarna. Ett tydligt symtom på bihåleinflammation, det eskalerade snabbt och igår hade jag rejält ont, blev trött, slut och hostan jag dragits med i två månader ökade. Tack för den. Trots att jag varit duktig och använt nässpray under större delen av förkylningen så slapp jag inte undan.

Eftersom jag haft bihåleinflammation flera gånger tidigare och bor på landet så gick det bra att få telefonrådgivning med min läkare som skickar penicillin till vårt lokala apoteksombud. Känns otroligt bra att jag inte behövde åka till vårdcentralen. (Det kräver att maken tar ledigt från jobbet, småttingarna måste följa med och väntetiden kan vara lång, opraktiskt). Fördel glesbygd!

Nu gäller det bara att medicinen hinner fram idag, annars får jag vänta tills tisdag när det är så många röda dagar.

Påskägg och fyllning till dem är inköpta, tårtan är under planering, penicillin på väg. Blir en bra påsk det här!
- vs -

2 kommentarer:

  1. Nä fy vännen, du får krya på dig <3

    Och du kommer nog lyckas med tårta. Själv struntar vi i påskmiddagar. Vi grillar istället ute och imorgon far vi som vanligt på påskafton till svärföräldrarna för att spendera dagen ute och bli bjuden på kolbullar :)

    KRAM

    SvaraRadera
  2. Hoppas du fick medicinen! Bihåleinflammation har jag bara haft en gång, det var verkligen ingen hit! Krya på dig.

    Spännande med tårtan, låter supergott!

    SvaraRadera

Kul att du tittade in här, om du lämnar en kommentar är det lätt för mig att hitta tillbaks till dig!