2015-05-09

Bara som jag vill...

Idag gjorde jag något jag inte gjort på flera år. Jo, jag har gjort det men inte utan dåligt samvete, det där samvetet som liksom förtar glädjen.

Jag vaknade och gav fan i att gå upp. Bara sådär. 

Både barnen och pappan var uppe och skötte sig själva. Ingen behövde mig och jag hade inga måsten. Funderade länge och väl på vad skillnaden skulle vara om jag gick upp eller låg kvar och inget vettigt skulle komma av att jag gick emot min vilja. Jag ville ligga kvar så det gjorde jag.

Jag slumrade och när jag slumrat klart låg jag ändå kvar. Läste bok, kollade lite mobil. Sen gick jag in i köket, gjorde en kopp kaffe och en macka, och la mig i sängen igen. Åt frukost, läste bok och sen kom Helikopterpojken och la sig hos mig, han somnade och det gjorde jag också.

Vid 12-tiden gick jag upp, klädde på mig och hade inte det minsta dåligt samvete för att halva dagen gått utan att jag lyft ett finger. Otroligt skönt!

Resten av dagen hade jag energi och lust att både fixa hemma, umgås med familjen och mysa. Nu menar jag inte att det här ska bli en vana, det känns att en gång räcker länge, länge. Testa!
- vs -

4 kommentarer:

  1. Gud va skönt ! Här gick jag visserligen upp med V tidigt i morse,
    men sen tog jag mig friheten att sova "lunch" 2 timmar istället - bara sådär !
    Så himla skönt :)
    Och såhär i efterhand undrar jag nästan varför jag inte gör det oftare !
    Kram

    SvaraRadera
  2. Men åhh! Vill också ligga kvar. Men jag har inte ro till det ... för som du skriver så får jag som för mig att familjen inte klarar sig utan mig?! Men kanske dom gör det ändå? Måste testa i helgen ....
    Kram

    SvaraRadera
  3. Härligt.
    Lite påfyllning i energidepåerna!

    SvaraRadera
  4. Åh, låter underbart! Var inte direkt igår man hade en sån där slödag då man stannade under täcket...

    SvaraRadera

Kul att du tittade in här, om du lämnar en kommentar är det lätt för mig att hitta tillbaks till dig!