2015-05-21

Borta bra!

The Cumberland.
Vi är hemma igen och har haft en toppenhelg! Den började riktigt uselt med att hotellet jag bokat visade sig vara sunkigare än tillåtet. Eftersom vi kom fram sent på kvällen så blev det en ganska jobbig situation men det löste sig på allra bästa sätt. 

Tog vår resväska, lämnade Rose Court Marble Arch och hamnade till slut på det lyxiga hotellet, The Cumberland, som ligger på samma gata. Jag bodde där när jag var i London för drygt tio år sedan och det var då helt nyrenoverat. Inte mycket har ändrats sedan dess men det är fortfarande mycket fint.


Berättar mer om sunkhotellet och den erfarenheten i ett eget inlägg.


Första kvällen började som sagt dåligt men slutade med lyxrum, filmmys och så beställde vi jättegod mat med room service och åt sen middag i sängen. I en säng som för övrigt är den skönaste jag sovit i på flera år. 


Under resten av vår vistelse har vi gått, shoppat, ätit, varit på bio, kollat på folk, fikat, skrattat, myst, sovit, pratat, gått, åkt taxi, gått lite till och shoppat lite mer. Stora tjejen har ropat in taxibilar, pratat engelska som ett proffs och testat brittiska godsaker. Vi har fått rejält ont i fötterna och bränt mer pengar än jag tänkt. 


London är en favoritstad och jag är glad över att ha varit där med min dotter, vi snackar kvalitetstid royale. 


Som tur är så lyckades jag stänga av tankarna på barnen hemma och saknade dem lagom mycket.


Det allra bästa med att resa är dock att komma hem igen. Hemma bäst!

- vs -

2 kommentarer:

  1. Härligt ♥
    Skönt att det löste sig snabbt med boendet.

    Vi grät nästan över vårt skithotell när vi var i London med jobbet för några år sen.
    Fast efteråt blev det en rolig grej.

    SvaraRadera
  2. Trots dålig start så verkar er weekend blivit lyckad, London hade varit riktigt kul att åka till känner jag :)

    SvaraRadera

Kul att du tittade in här, om du lämnar en kommentar är det lätt för mig att hitta tillbaks till dig!