2015-05-07

Framsteg!

I en dryg vecka har jag tränat magens inre muskler och det känns redan av. Jag har fortfarande ont när jag suttit en stund men det är skillnad, en liten liten skillnad som jag är superglad över.

Bältet sitter på större delen av min vakna tid och jag påminns att sätta på mig den när det börjar värka. Mycket praktiskt.

Jag köpte ju appen Mammamage som har övningar i olika nivåer, man måste göra de första lättaste övningar en tid/antal gånger innan man kommer vidare. Det är bra men jag känner att jag blir lite otålig. Jag får ont djupt inne i magen och ryggen vilket jag förutsätter är träningsvärk. 
En liten undran bara, varför är det ett måttband i midjan? Handlar det om att jag ska bli smal?
Någon dag hade jag ondare än vad jag tycker att jag borde och insåg att jag tagit i lite för mycket och använt fel muskler. Jag ska absolut träna mer men inte än.

Ser även till att knipa och spänna de inre magmusklerna lite då och då, det är ju aldrig försent att ta tag i kroppen. Graviditeter och förlossningar sliter rejält på mammakroppen men oj vad fantastisk den är. Det mesta sköter sig självt men lite extra hjälp på vägen kan vi ge den. 

Vi har ju trots allt bara en.
Kropp alltså.
- vs -

1 kommentar:

Kul att du tittade in här, om du lämnar en kommentar är det lätt för mig att hitta tillbaks till dig!