2015-05-30

Idag

- traskade en renhjord förbi på vår tomt. Ifall vi skulle ha glömt bort att vi bor på landet. Eller i fjällen.

- såg jag en nybliven pappa köra barnvagn med en sådan stolthet att jag trodde han skulle spricka. Sjukt gulligt.

- bakade jag en mormorstårta till mors dag. Råkade göra den lite för stor så jag var tvungen att äta en tallrik tårtkantbitar till lunch. Gott.

- irriterade jag mig på hen-fjantet. Igen. Måste allt och alla vara lika-samma?

- satte vi upp blomlådor på huset och jag grämer mig för att jag inte planterade några blommor i år. De jag sådde förra året stod sig så bra.

- rensade jag ur Litens kläder eftersom en av hennes två byrålådor gått sönder (ja, sådant händer tydligen). Mannen fixade äntligen till nya hängare i en av våra garderober så nu kan jag hänga upp hennes kläder istället.

- fyllde jag på kundkorgen på IKEA trots att jag bara skulle beställa galgar till Liten. Hoppsan vad snabbt annat bara följde med (har dock inte skickat beställningen än).

- provat bikinisar utan att bli förtvivlad. Kanske, kanske kommer kroppsacceptansen med åldern. Vi får ju så mycket annat med åldern. Ju.

- blivit glad över att tre bikins faktiskt passade och strax efter insett att de vore konstigt om de inte skulle passa, alla modellerna är med knytning så man anpassar ju dem själv. I värsta fall skulle jag kunna sy ihop de yttersta snörändarna. Ju.

- undrat vad bikini heter i plural. Bikinikläder?

- ätit pizza tills jag såg ut som om jag vore gravid i sjunde, kanske åttonde månaden. Proppmätt.

- städat, tvättat, bakat bröd, kramats, sett på film, fixat lunch, spelat fotboll, dammsugit, ritat, pratat, pussats, duschat, vikt tvätt, tröstat, skrattat, bäddat rent, kört vagn, plockat upp, läst godnattsaga och allt sådant där som jag normalt gör om dagarna. En bra lördag!
- vs -

2 kommentarer:

  1. Grattis på morsdag underbara du <3

    Jag fyllde en kundvagn inne hos familyroom .. har inte heller klickat iväg beställningen än. Men jag instalar mig själv om att jag är värd den då det är morsdag och allt ;)

    KRAM

    SvaraRadera
  2. Vilken härlig dag ♥
    Bikinisar måste det heta ju.
    Ett sånt där plagg som jag aldrig kommer att ta på mig mer i mitt liv nånsin.
    För mig får det bli heltäckande baddräkt, gärna med volangkjol som täcker hela rumpan o en bit av låren...
    eller burka! Kan man bada i en sån?

    SvaraRadera

Kul att du tittade in här, om du lämnar en kommentar är det lätt för mig att hitta tillbaks till dig!