2015-05-29

Loppi Blogbag Sommar & Vårpepp!

Maj månads blogbag från LOPPI kallas Sommar och innehåller en skön blandning av produkter för barnfamiljen.
Ett flytande vegetabiliskt magnesiumtillskott som är lätt för kroppen att ta upp. Blandningen smakar gott av honung, örter och fruktjuicer och är skonsam för magen. Magnesium finns i våra celler och ingår i ett hundratal av kroppens enzymer. Det är en av kroppens viktigaste mineraler som lagras i ben och muskler. Magnesium bidrar till en normal energi- och ämnesomsättning och är bra för kroppens proteinbildning. 

Har läst att Magnesium kan hjälpa mot restless legs (något jag som certifierad Googledoktor diagnosticerat mig själv med) så jag ska testa en kur och se om det blir någon skillnad.

Philips Avent Pipmugg
Den nya pipmuggen från Philips Avent har en unik ventil som gör muggen spillfri. Den vinklade pipen är utformad så att barnet inte behöver luta huvudet bakåt för mycket utan istället kan hålla nacken i en naturlig ställning. Handtagen är anpassade för små händer och har ett antihalkskydd. Få delar som alla enkelt kan maskindiskas och muggen passar till Philips Avents nappflaskor.

Jättebra med spillfri mugg för våra yngsta som gärna går omkring när de dricker vatten eller annat. Riktigt bra storlek och den hårda pipen fungerar bra både för ettåringen och treåringen.

Panduro Sats My First Hand & Foot Prints
Gosiga babyfötter och söta händer! Finns det något mysigare än små babyfötter och händer? Spara dem för alltid genom att göra fina gipsavgjutningar och sätta in dem i tavelramar som du målar i vackra färger. Bra presenttips till mor- och farföräldrarna också!

Vi har inte gjort sådana här klassiska saker med våra barn, ärligt talat har jag inget intresse av det. Den här gipssatsen hamnar i pyssellådan och så får barnen skapa något  de har lust med eller så blir det en present om någon i min närhet får en liten bebis.

Dermoshop, Dermosil handtvål Blossom
 är en given sommarfavorit för händerna. Den flytande tvålen rengör händerna skonsamt, den kommer i en snyggt designad flaska och dessutom doftar den alldeles underbart somrigt av äppelblom. Just nu bjuder Dermoshop nya kunder på frakten, ange koden FREE15 i kassan.

Handtvål som skummar väl och doftar gott om än ganska starkt.

Salvequick Minions
Möt våra nya vänner Kevin, Bob, Stuart och alla de andra Minionerna. De är gula, härliga, kluriga, glada, tillgivna samt fulla med bus och galna upptåg. Våra barnplåster är smidiga och tåliga och väl anpassade för aktiva barn.  De hjälper snabbt vid både sårläkning och tröst. Alla plåster andas, är mjuka och elastiska, vatten- och smutsavvisande. De skyddar mot både vatten, smuts och tårar med andra ord! 

Plåster är ett måste i varje familjs hemapotek, så även vårt. Minionerna vill de två yngsta gärna har på sig även om de inte har några sår. Då får de väl de! 

Salvequick Aquablock
Sveriges minsta torrdräkt. Vårt bästa plåster någonsin är vattentätt samtidigt som det låter huden andas. Det ger en optimal sårläkning och minskar risken för ärrbildning. Så du kan bada, simma och hålla igång även om du får småsår i sommar. Med lim runt alla fyra sidor sitter plåstret säkert och tryggt. Så se till att ha Aqua Block hemma i sommar, då kan du bada så mycket du vill! 

De här plåstren åker med på solsemestern om en månad. Perfekt om kidsen gör sig illa så de behöver plåster och kan ändå fortsätta bada.

Yves Rocher Nagellack
I juni lanserar Yves Rocher över 50 nya lack i massa härliga färger. Den milda, nagelvänliga formulan är berikad med naturlig elemiharts för maximal glans. Tack vara den solfjäderformade penseln är det lätt att följa nagelns form för ett professionellt jämnt resultat.

Som med alla nagellack delar jag dem med de av mina barn som vill måla naglarna. Just de här nyanserna är det Mellankillen som föredrar och jag kan tänka mig att han kommer måla Sverigeinspirerade naglar under sommaren.

Barnens Bokklubb, Siv sover vilse av Pija Lindenbaum
Barnens Bokklubb är för barnens läsning vad den färdiga matkassen är för vardagspusslet, ovärderlig! Våra barnboksproffs väljer ut pärlorna från det enorma utbudet av barnböcker som ges ut! 

Jag älskar barnböcker, välskrivna och välillustrerade barnböcker. Pija Lindenbaums bok Siv sover vilse ha vi sedan tidigare och precis som de andra böcker vi har av samma författare så är den fantastiskt fantasifull och härlig barnslig. Rekommenderar varmt hennes böcker!

När det gäller bokklubbar så har jag en generell motvilja till prenumerationer av det slaget. Det passar inte mig eftersom jag ofta glömmer att tacka nej och jag lyckas få dubbletter, det blir dyrt och krångligt. Jag föredrar att köpa de böcker jag vill ha när jag vill ha dem. 

Vår familj har ganska många böcker, både från min egen barndom och från äldsta dotterns samling. Numer köper vi sällan böcker. Om man saknar barnböcker och har ynnesten att få barn tänker jag att Barnens bokklubb är en mycket god idé. Ett smidigt sätt att påbörja ett barnboksbibliotek med fina svenska böcker. För böcker borde vara alla barns rättighet.

Barnens Bokklubb ger just nu alla nya kunder ett prova på-erbjudande där man får köpa det första bokpaketet för 39 kr. Klicka här om du är intresserad. 

LOPPImagasin
Sommar I nya numret av LOPPImagasin berättar om Lofsan om konsten att hålla kärleken levande, vi får toppbloggarnas tips om sommarens bästa, smarriga recept och tips för trädgården med Doreen Månsson och så bjuder vi på stort vinstregn med priser för ett värde av ca 11.000 kr + massa härliga rabatterbjudanden och guldkuponger!

Ska läsas så snart det finns en lucka till egentid!
April månadens blogbag, Vårpepp, hann jag inte skriva om så jag lägger upp det även här.

Yves Rocher Botanical Expertise, Hair Rinsing Vinegar
En väldoftande hårskölj med ekologiska hallon för ny, frisk glans. Kalkrester i vattnet gör håret matt och trist. Hallonvinäger med sitt låga pH-värde, avlägsnar dessa rester och ger en härlig glans och en läcker doft. 

Om mitt hår blir glansigare vet jag inte, men det doftar så gott, som hallonsoda. Hallonsoda i glasflaska, barndom och sommar, jag gillar det!

Yves Rocher Hydra Vegetal Dagcrème
Innovativ skönhet från växtriket. En underbart krämig, djupt återfuktande 24-timmarscrème som har utvecklats specifikt för normal till torr hud med sav från växtriket som kapslar in fukten. Fukten tränger ned på djupet, genom överhudens alla lager, även de mest uttorkade. Resultatet är en fylligare, väl återfuktad hud som strålar av skönhet.

Jag använder endast olja i ansiktet så den här fick testas av min mamma. Hon hälsar: mjuk, len och snabbt absorberande dagkräm.

Edet Ultra Soft
Ett toalettpapper med perfekt balans av styrka och mjukhet, som skämmer bort även den mest känsliga hud. Ett mjukt men starkt 3 lags toalettpapper som skämmer bort din hud. Med Edet Ultra Soft behöver du inte kompromissa mjukhet med tillförlitlighet. Dermatologiskt testad, perfekt även för den mest känsliga hud. 

Absolut ett kraftigt, helt okej toapapper men jag är Lambi trogen. Lambi är the shit for the shit.

RFSU Easy Shavin'
En mjukgörande rakgel med glideffekt. Easy Shavin' är genomskinlig och löddrar inte – för att du ska se var du rakar dig. Den gör det lättare för rakbladet att glida över huden utan att skada den vilket gör din rakning behagligare på hela kroppen. Passar bäst i dusch och med rakhyvel. 

En smidig rakgel som är mild och bra. Har använt den ett bra tag till alla ställen på kroppen som jag väljer att raka. Det jag har lite svårt för är förpackningens öppning, locket är onödigt svåröppnat för mina svaga fingrar.

RFSU Nice n'cool
Motverkar röda prickar och ger återfuktande svalka efter rakning. Den är särskilt anpassad för intimrakning, med milda ingredienser för känslig hud men samtidigt med rätt effekt men fungerar bra på hela kroppen. 

Den här gelen har jag inte testat än.

Friggs Linfrö & Rosmarin och Hampafrö & Svartpeppar
Klassiska riskakor kommer nu i helt ny tappning; tunna och krispiga med superfrön och naturens egna smaksättare. Friggs Riskakor med superfrö är extra tunna, smakrika och innehåller endast naturliga ingredienser. Innehåller 90% fullkornsmajs men även råris, vilket gör riskakorna extra fiberrika. Riskakorna är också nyckelhålsmärkta. Linfrö används traditionellt för sina positiva effekter för magen och sitt innehåll av nyttiga näringsämnen, framför allt omättade fetter men också kostfibrer, protein och mineraler. Hampafrö är egentligen en frukt som innehåller ett frö. Mathampa är en god källa till 18 olika aminosyror, inklusive alla essentiella, och är följaktligen en bra vegansk proteinkälla. Hampafröet innehåller också hög halt av fleromättade fettsyror. 

De här tunnare varianterna av riskakor är helt klart att föredra mot de traditionella lite tjockare (som jag har svårt att skilja från frigolitkänslan). De har lite vuxnare smak som min tolvåring gillar och hon får med sig dem på skolbussen som mellanmål.

Pingvinerna från Madagaskar
Dreamworks Animation’s topphemliga fen-tastiska Pingvinerna från Madagaskar hemmabion! De är söta, de är goa och de är tillbaka! Skaparna till Madagaskar visar i denna galna film att fåglar kan vara de perfekta spionerna. Ett team av superspioner slår sig samman med Nordanvinden för att rädda världen. Ett hysteriskt roligt globetrotter-äventyr som hela familjen kommer älska! 

En film alla barnen tycker om och som tidvis roar även de vuxna.

Stort tack till LOPPI-gänget och alla sponsorer!


- vs -

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att du tittade in här, om du lämnar en kommentar är det lätt för mig att hitta tillbaks till dig!