2015-05-25

Verkligen? Ryggskott?

Sedan i torsdags har jag haft en molande värk i ryggen, nedtill i mitten. En ny slags smärta som påmint om kraftigare förvärkar. Det blev sämre efter att jag hade gjort dagens övningar av Mammamage, har just gått upp en nivå och tog kanske i för mycket. Det har varit svårt att hitta en bekväm ställning, varken stående, liggande eller sittande har underlättat särskilt men jag har tänkt att det går över. Det är ju inte bäckenet som vanligt utan något nytt. 

Sedan hände det. Böjer mig ner för att lyfta upp Helikopterpojken och så smäller det till. Aj, liksom. Det bränner och smärtar. Vill inte resa mig upp igen och inser att det här måste vara det som kallas ryggskott.

Jamen, vi testar något nytt. Spännande! Här är straffet för att jag inte tar hand om min kropp och får skylla mig själv.

Det är tröttsamt, gör ont och jag blir snabbt nedstämd. Värken bjuder även på illamående. Ska läsa mig till vad som kan vara bäst att göra nu. Vill helst att det bara släpper taget så att jag inte måste åka till någon naprapat eller så. Orkar inte.

På tal om tid, med det här försvann den extra energi jag var så glad över att jag hade fått. Skulle baka en massa skoj, fixa här hemma, hoppa ligga i studsmatta och just det, jag skulle naturligtvis börja hårdträna idag, sluta med socker och göra sjukt massa bra, nyttiga och hälsosamma saker som jag ju inte kan nu. Typiskt. (Efterkonstruktioner är också planer).

Från den positiva sidan, nu vet jag åtminstone vad ryggskott är, se där vad jag lär mig nya saker!
- vs -

4 kommentarer:

  1. Nej, din stackare! Den enda tröst jag kan ge dig är att det faktiskt också kan gå över lika fort som det kommer. Jag har bara provat på det en gång men hade då sådan tur att det faktiskt gick över på en timme, hoppas verkligen att du också gör en kort variant!

    Krya på dig nu! Kram

    SvaraRadera
  2. aj, aj, aj !! stackare !!
    Krya på dig !
    Kram

    SvaraRadera
  3. Nä, jäkla rygg :( Hoppas du mår bättre idag <3
    Kram

    SvaraRadera

Kul att du tittade in här, om du lämnar en kommentar är det lätt för mig att hitta tillbaks till dig!