2015-06-07

Förbereder, laddar...

Det är två veckor kvar tills vi ska åka på på solresa. Det är stort för min del, för vår del. Vet att massor av familjer reser hejvilt, hit och dit, jämt och ständigt. Inte vi. Vi åker knappt inom Sverige.

Tänker väldigt mycket på vad som ska packas ned, kommas ihåg, planeras. Alla eventualiteter som ska täckas upp  (det blir sjukt många när man har min katastroffantasi). Och efter det, sållas hårt, annars kommer vi ha tusen resväskor med oss.

Det viktigaste är ändå att jag laddar mentalt för om jag inte gör det så kommer jag inte kunna njuta till fullo och vad är då meningen med semestern? En helspänd morsa som ränner efter stackars barn med koppel, handsprit och skottkärra? Alltså, du fattar. 

Det kommer bli jättemysigt och jag ser fram emot att se mina barn leka och bada hela dagarna i solen. Lyx!
- vs -

7 kommentarer:

  1. Jag brukar tänka att det viktigaste är att få med sånt som inte går att köpa på plats eller som är svårt att få tag på. Så, mobiltelefon och laddare t.ex. :-D är nummer ett på min lista ;) Solkräm också eftersom jag vill ha en särskild till barnen. Å så lite grejor till flyget ligger högt också, typ nässpray (för små barnens öron), flygöronproppar till mig och stora barnet, och mina stödstrumpor :-D inte så sexiga men sköna ;)

    Hoppas ni får en fantastisk semester!

    SvaraRadera
  2. Ni kommer få det så himla härligt !!
    Och det finns ingen anledning att "stressa".
    Glömmer ni något finns ju typ ALLT att köpa även där :)
    Så fokusera på de viktigaste och NJUT av tanken på att ni snart ska på semester !!
    Kram

    SvaraRadera
  3. såå lyxigt! blir avis. vill också åka! men är för rädd, hehe.

    SvaraRadera
  4. Så himla härligt att få komma iväg! Ibland är en solsemester den enda semestern att ta om man verkligen kan ta det lugnt. Allihopa. :)

    Och packa inte fullt, tänk på att allt som kommer att shoppas måste få plats med ;)
    KRAM <3

    SvaraRadera
  5. Så härligt att komma iväg, här hemma är det ju inte någon supersommar direkt. Passa på att njut riktigt ordentligt, det förtjänar du!

    Kram Fru P

    SvaraRadera
  6. Vad härligt! Försök inte stressa, ta en djupt andetag och njut av varje sekund. Det är ni verkligen värda.

    kram

    SvaraRadera

Kul att du tittade in här, om du lämnar en kommentar är det lätt för mig att hitta tillbaks till dig!