2015-06-02

Komplimangen som dog.

När vi var i London inträffade följande konversation mellan mig och Stora tjejen:

- Mamma, märker du att många tittar på dig?

- Eh, jag vet inte?

- Du är snygg mamma, du är det, säger Stora tjejen.

- Åh, tack hjärtat, säger jag. Det betyder mycket att höra från dig.

(Här växer jag eftersom jag rent ytligt godkänns av en tonåring).

- Ja, om man ser på andra tanter, börjar Stora tjejen (tills hon ser min min och kommer på vad hon sagt och försöker svälja ordet tanter).

Och där var jag inte snygg längre, inte som jag uppfattade det men om man jämför med andra tanter så. Tjo!
- vs -

6 kommentarer:

  1. haha... förlåt att jag skrattar !
    Men glöm ordet "tanter" och ta det bara som en komplimang !
    Det var säkerligen så hon menade det :)
    Kram

    SvaraRadera
  2. HAhahah! Tycker absolut du ska ta det som en komplimang... Det var ju säkert så det var menat.. Och varför skulle folk annars ha kollat in er ;)

    SvaraRadera
  3. Hahaha, underbart ju!! Men det är klart du ska ta det som en komplimang!

    Kram Fru P

    SvaraRadera
  4. Haha underbart! Tycker absolut att du ska suga åt dig av komplimangen!

    Kram

    SvaraRadera
  5. Åh, vad roligt få höra något sådant av sin tonåring (de är ju inte kända för att ge komplimanger öht!) :D

    SvaraRadera

Kul att du tittade in här, om du lämnar en kommentar är det lätt för mig att hitta tillbaks till dig!