2015-09-17

Kladdkakekakor - recept!

Såg ett recept här som jag blev sugen på att prova direkt. Som vanligt ändrade jag litegrann och tycker att de blev supergoda, knapriga kanter och en mjuk mitt. En personlig favorit.
Kladdkakekakor
ca 30 st

100 g Smör
0.75 dl Socker
0.75 dl Farinsocker
2 tsk Vaniljsocker

1 st Ägg
1 tsk Äppelcidervinäger (jag hade bara vitvinsvinäger och det gick bra)
2 dl Mjöl, drygt
½ dl Kakao
½ tsk Bikarbonat

Vispa rumstempererat smör med sockret. Tillsätt ägget och vinägern och sist de torra ingredienserna. Skeda upp degen, rulla dem något och lägg glest på plåtar med bakplåtspapper, ca 12 bollar per plåt.

Grädda i mitten av ugnen, 225 grader i 5 minuter eller tills kakorna smält ut. Dra pappret med kakorna på ett galler och låt svalna.
- vs -

1 kommentar:

Kul att du tittade in här, om du lämnar en kommentar är det lätt för mig att hitta tillbaks till dig!