2015-09-03

Komma i form?

Under väldigt lång tid har jag haft planer på att komma i form men det är alltid något som kommer i vägen. Som jag låter komma i vägen och det gör jag lite för gärna. Min förklaring ursäkt till att inte börja träna har länge varit mina bäckenproblem och visst, jag ska inte överanstränga bålmuskulaturen men det hindrar inte annan träning. Eller att jag rör på mig överhuvudtaget. (Mellan soffan och kylen räknas tydligen inte). 

Så jag kommer på nya anledning till varför jag ska-bara-det-och-det-först. Enkelt sagt har jag urusel disciplin vilket grundar sig i ren lathet.

Tipsades om itrim som jobbar ur ett individuellt helhetsperspektiv som utgår från ett sunt leverne med personlig rådgivning kring både kost och motion. Tycker det låter vettigt, alla är ju olika med olika förutsättningar och behov.

Det finns ett test på deras startsida och enligt det så har jag ett bmi på 24 vilket räknas som normalviktig. Det är ju bra att jag inte behöver gå ner i vikt men det jag måste ändra på är mina obefintliga motionsvanor och mina kassa kostvanor. 

Alltför ofta hoppar jag över lunchen helt, äter för lite middag (måste ju orka äta glass på kvällen) och en dålig frukost. Det är helt förståeligt att jag är ur form. 

Det som intresserar mig på itrims sida är deras upplägg kring våra matvanor, måltidsersättningar och deras handflatemetod. Tänker att måltidsersättningar kan vara en bra start för min del. Börja äta och det regelbundet och få i mig den näring jag behöver. Det är ju så mycket bättre att dricka en näringsriktig shake än att inte äta alls. Jag borde även byta ut kaffet som agerar mellanmål under dagarna till något näringsriktigt.

Det är hög tid för skärpning och hösten är ju en tid för nystart. Ja, så får det bli. Jag börjar med kosten och så tar jag motionen i nästa steg. Snart. Alldeles strax. Inom kort. Ska bara...
- vs -

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att du tittade in här, om du lämnar en kommentar är det lätt för mig att hitta tillbaks till dig!