2015-09-13

Sköna söndag!

Idag har jag jobbat för första gången på drygt två år. Sist så var jag gravid med Helikopterpojken och det känns som evigheter sen.

Det gick bra men jag märker att jag inte är van att använda hjärnan till räkning. Any kind of räkning. Det mesta kommer tillbaks till mig rätt snabbt ,en jag inser ju att jag har samma gamla krav och förväntningar på mig själv. Måste-kunna-allt-på-en-gång.

Gillar dock att komma hemifrån en stund, få lite nya intryck och längta efter mina ungar.

Samma dag skulle Mellankillen på kalas och pappan fick då ta med sig hela familjen på biltur. Det betyder att jag kom hem till ett tomt hus. Vilken underlig känsla. Första tanken är att jag ska göra alla måsten, allt som borde göras men bestämde mig istället för att njuta av stunden. På ett pubertalt sätt som när man kom hem från skolan i högstadiet. 

Gjorde en mikromacka med sjukt mycket ost, skinka och tomat som jag smällde i mig framför teven. Halvligger i soffan, ser på Real Houseviwes of New Jersey och som tur är så gjorde jag chokladbollar igår som jag kan mumsa på nu. 

Om en timme är min familj tillbaka och jag är hel igen. Mår bra i det här. Trivs.

Vissa dagar alltså.
- vs -

1 kommentar:

  1. Jobba?? Brr.
    Lyx med lite egentid i huset. Man blir liksom NY. :-)

    SvaraRadera

Kul att du tittade in här, om du lämnar en kommentar är det lätt för mig att hitta tillbaks till dig!