2015-09-01

Sommarlistan!

Nu är sommarlovet över och jag sammanfattar ledigheten i form av en förra veckan-lista.

Den här sommaren
________________________________

Blev jag glad över:

Mina ungar.
Min familj.
Hur otroligt bra vi har det tillsammans och hur lyckligt lottade vi är
Förbannat mysigt att uppskatta och njuta av den känslan.

Blev jag irriterad på:

Folk, i allmänhet.

Jo, rätt så brett.
Tror det är bra att jag bor i en liten by utan så många människor.

Undrade jag: 

Varför det tar så många år innan man (jag) fått upp en sjysst självkänsla?
Snart 40 år och först nu är jag helt tillfreds med vem jag är.
Det kanske är en del av livet och utvecklingen men jag önskar att det inte tagit mig så lång tid.

Insåg jag:

Att jag faktiskt är kapabel att vara i nuet.

Och det var jag, ofta och mycket och jävlar vilken skön känsla det ger.
Fortsätter med det.

Önskade jag: 

Att det var lite, lite mer sol.
 Att pengar växte på träd.
Då skulle jag plantera träd lite överallt på gården.

Under hösten hoppas jag:

Att jag fortsätter vara avslappnad mentalt och uppskattar min familj varje dag.
________________________________
- vs -

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att du tittade in här, om du lämnar en kommentar är det lätt för mig att hitta tillbaks till dig!