2015-10-06

40 bast liksom...

I slutet av november fyller jag 40 år och jag har förträngt det lite lätt. Inte på grund av själva siffran (jättestor) utan kalasandet. Kalasandets vara eller icke vara.

Att fylla 40 känns helt okej, jag har hunnit med (vad det nu är man anses ska hinna med) och är tillfreds med mitt liv. Jag är lyckligt lottad med en stor och kärleksfull familj, fina vänner och ett gott hem. Inget fattas mig.
Häromdagen var fjället här utanför frostbeklätt och extra vackert, sådana vyer gör mig så glad över att vi valt att bosätta oss här. Det är en del praktiska saker (barnomsorg främst) som gör att det är ett uselt ställe att bo på men allt annat väger upp.

I vilket fall så har jag nu bestämt mig för vad jag vill göra på min födelsedag och det är så skönt. Nu kan jag börja planera detaljer, fundera över upplägg och slappna av i tanken. 

Mer om festen kommer framöver, det blir bra det här!
- vs -

4 kommentarer:

  1. Ni ser ut att bo otroligt vackert! :) Förstår att just barnomsorg och liknande kan vara lite småklurigt att lösa men ibland får man väga för och nackdelar mot varann som ni har gjort. Skönt att 40-års dagen inte är en så stor grej, jag kände samma sak. Det var värre nu när jag fyllde 43 i våras, då kände jag helt plötsligt, What är jag snart en medelålders man? Det känner jag mig inte som :) Det viktigaste är nog hur man känner sig, inte vad siffrorna säger :)
    Ha det gött där uppe i norr! @fnysis

    SvaraRadera
  2. Härligt...själv fyller jag 39 i slutet av november! Är man frisk och utan krämpor klarar man det mesta!! Vi kommer sakna vårt lantliga boende i Småland när vi flyttar till stan,,,/gollobracing

    SvaraRadera
  3. Spännande, ser framemot att läsa om planerna :)

    Kram

    SvaraRadera
  4. Säger som Fru P, ska bli roligt höra mer! Själv valde jag dock att bara bjuda syrrorna och deras familjer när jag fyllde 40. ORKADE bara inte bjuda alla jag känner, får ta det när jag fyller 50 istället och kidsen är stora (större) :D

    SvaraRadera

Kul att du tittade in här, om du lämnar en kommentar är det lätt för mig att hitta tillbaks till dig!