2015-10-26

Minimuffins med Citron och Lakrits - recept!

Äntligen är min hand bättre och jag kan baka något sånär normalt igen, som jag längtat!

Ville testa att baka något med den ask lakrits jag fick av min svägerska för en tid sedan. jag är personligen inte så förtjust i lakritssmaken men gillar den ändå som krydda. Bestämde mig för att göra citron- och lakritsminimuffins och de blev goda.
Minimuffins med citron och lakrits
24 st

1 st Ägg
1 dl Socker
1 tsk Vaniljsocker

Vispa lätt.

100 g Smör
1 st Citron
2 dl Mjöl
1 tsk Bakpulver
½ tsk Lakritspulver, grovmalet

Smält smöret. Riv skalet på hela citronen och pressa saften ur halva, och och vispa snabbt ihop samtliga ingredienser. Fördela i 24 små formar, gärna i en muffinsplåt. Grädda i 200 grader, i mitten av ugnen, 7-8 minuter eller tills smeten stannat. Låt svalna i plåten under bakduk.
- vs -

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att du tittade in här, om du lämnar en kommentar är det lätt för mig att hitta tillbaks till dig!