2015-10-02

Som ledigt?

En hand i gips, en man för att sköta hem och barn - det måste väl ändå betyda att det är bäst att jag håller mig i soffan? Med en ask choklad på magen?

För om en hand är indisponibel så kanske det är lika bra att hela kroppen vilar? Och huvudet? Vi säger så.

Hösten visar sig som storm utomhus, det är mysigt att kura inne så jag har ändå valt rätt tid på året att vara sjukskriven på. Ändå börjar lite rastlöshet komma smygande. Naturligtvis så stör jag mig på idiotiska saker som städning, eller bristen därav, och vill göra sådant som jag vet att jag inte kan göra själv. Baka, stryka och sätta upp nya gardiner, städa badrummet, fixa lampor, spraymåla en hög med saker, sa jag baka? 

Det har snart gått sex dagar sedan jag bakade något. Tycker att det är tråkigt att inte kunna baka. Visst kan jag göra det men då kommer jag behöva assistans och det har jag ingen lust med. För min del är det själva bakningen som är grejen, inte att äta det om bakats. Så vad ska jag hitta på istället?

Det verkar som att jag måste ligga i soffan. Och äta choklad.
Stackars mig.
- vs -

1 kommentar:

  1. Krya och försök njuta av det påtvingade "lugnet"!

    Kram

    SvaraRadera

Kul att du tittade in här, om du lämnar en kommentar är det lätt för mig att hitta tillbaks till dig!