2015-11-20

Vad håller jag på med?

Det är en lustig känsla att ständigt vara aktiv men ändå inte få något gjort. Nu är det inte så, jag får massor av saker gjorda men inte det jag tänkt mig. Det är som att saker faller ur minnet medan jag är på väg att göra vad jag nu ska göra. Sedan står jag där och undrar.

Bloggen är en sak som fått stå tillbaka. Det blev en satsning på Födelsedagstävlingen som tog mycket tid och kraft. Jag är supernöjd för den och glad att ni uppskattar den så mycket. Jag är både stolt och tacksam för vinster, grattis och hejarop, så himla kul!

I det hela så försvann mina storslagna festplaner och förberedelser jag tänkt att jag skulle hinna ha. Schvopp sa det så var all den där extra tiden ute. Jag fyller år nästa vecka redan.

Såhär är det nu. På torsdag, the actual b-day, så har jag beställt en Mormorstårta av min man och eventuellt kommer svärföräldrarna hit och fikar tårta tillsammans med mig, maken och barnen. Det blir bra en torsdag. Återstår att se om min älskade man bakar tårtan till mig men jag hoppas! Han är en fantastisk man på de allra flesta vis men just överraskningar, presenter och det mesta som hänger samman med sådant är han rätt kass på.

På lördag är det dags för tjejmiddag. 

Nej, det kommer inga det kommer inga tjejer men att kalla det kvinnomiddag för tankarna till att vi antingen ska testa kannibalism och äta kvinnor eller att vi är ett gäng rödstrumpor som hetsigt ska diskutera kvinnans roll i samhället.

Det är då denna tillställning som kräver lite förberedelse och jag hade klara planer från början men sen slutade jag tänka och blev trött. Nu har jag iallafall bestämt mig för att göra en soppa, en enkel köttsoppa och ha separata tillbehör som man själv får lägga i sin egen soppskål. Såsom kantareller, bacon, olika grönsaker osv. Till det ska jag baka lite olika bröd och göra pålägg till dem. 

När det kommer till drycker bjuds det på en vinbaserad bål som jag helt överlåter till min syster bartendern att fixa. Bålen får bli en välkomstdrink och hela-kvällen-dryck till de som vill. Annars blir det rött och vitt vin, vatten och öl. Och drinkglassar.

Desserten blev precis klar och står i frysen. Jag hittade på lite och gjorde en tung mörk chokladbotten, ett lager kokossmet à la Bounty, ett lager ljus choklad och ett lager vit chokladkräm som toppats med kokoschips eller vad det heter. Får väl se om den kommer gå att skära i ens men alla smaker var åtminstone goda var för sig.

Så mina dagar virvlar runt med snön. Ibland jobbar jag, ibland sover jag, ofta bakar och städar jag. Och kramas. Mina småttingar leker med varandra och det är så mysigt att se. Känns stort att de snart fyller två respektive fyra år. De stora ungarna fortsätter att imponera och jag är otroligt tacksam för det liv jag lever. Så mycket som fallit på plats, rätt plats för att jag sprang på min man den där kvällen för drygt femton å sen. För att vi ville ha varandra. Eller så kanske jag ska titta längre bakåt och tacka mamma och pappa för att de fann varann eller deras föräldrar, eller deras... 

Tycker det är förbannat häftigt att små små val blir en fortsättning man inte haft en aning om. Fyra ungar, ett hem och en man som jag fortfarande är förälskad i. Det är stort.
- vs -

3 kommentarer:

  1. Åh vad härligt att fortfarande vara kär i sin man. Det är få förunnat. Hoppas du får en suverän födelsedag du suveräna mänska.
    Kraaam

    SvaraRadera

  2. Hoppas att kannibalkvällen blev MAGISK ♥

    SvaraRadera
  3. Din tjejmiddag blev otroligt lyckad och jag undrar spontant varför vi inte gör sånt oftare, bara för att liksom. Fantastiskt god mat och den där tårtan, oj oj oj. Jag som går på strikt diet fick en sista sockertopp som heter duga och kommer räcka hela dieten ut nu (mars/april) Tack igen för en fantastisk kväll vännen så hoppad jag vi kan rodda ihop andra kanske något mindre tillställningar lite oftare så vi alla kan ses. Kram på dig ❤️

    SvaraRadera

Kul att du tittade in här, om du lämnar en kommentar är det lätt för mig att hitta tillbaks till dig!