2016-02-03

Undersökningar inbokade!

Nu är jag inbokad på sjukhuset för både gastro- och koloskopi. När jag fick brevet från endoskopienheten igår så kändes det rätt tungt. Två otrevliga undersökningar på samma dag som ska föregås av en hel del instruktioner om vad som ska ätas och främst, inte ätas. Avskyr allt som har med tarmarna att göra, är löjligt obekväm med att ens prata om vad som händer i de områdena av kroppen. Lite omoget kan tyckas och jag gör mitt bästa för att komma över det, som nu, att jag ens skriver om det är ett stort framsteg.

Ringde för att boka in en tid och sköterskan jag pratade med lugnade mig riktigt bra, hon förklarade hur det hela kommer gå till, hur lång tid det normalt tar osv och efter det försvann en stor del av oron. Visst kommer det vara obehagligt men det går ju över. Förhoppningen är naturligtvis att undersökningarna visar att allt står rätt till och att blodbristen beror på något annat. Vad vet jag inte men något ofarligt åtminstone. Väljer att inte oroa mig över det nu.

Det roliga är dock att jag nu måste åka in till stan och spendera en eller två nätter där, hos mamma, och kommer då hinna gå till frisören. Ska bli så kul! 

Jag ska klippas och färgas, med Olaplex naturligtvis, och tror att det kommer bli en stor förändring. Så en trist sak att göra och en rolig. Bra balans!
- vs -

3 kommentarer:

  1. Jag är likadan, även om jag vant mig att göra koloskopi (som ör det enda jag gjort) sånär det jobbigt att prata om. Så privat.

    Olaplex, blev det så bra som man tror? :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag hoppas att det blir lättare att prata öppet om sådant, det är ju så vanligt men ändå något tabubelagt...

      Jag ahr ju bara testat Olaplexs hemma behandling och det var jättebra så jag återkommer om hur det funkar tillsammans med färgning. :)

      Här är mitt test av No3: http://vittellersvart.blogspot.se/2015/09/olaplex-hair-perfector-no3-testat.html

      Radera
    2. Vad kul att se!!! Jag måste också prova!

      Radera

Kul att du tittade in här, om du lämnar en kommentar är det lätt för mig att hitta tillbaks till dig!